Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Dopis za 19 korun. Česká pošta zdražuje známky, cena balíků zůstává stejná

Dopis za 19 korun. Česká pošta zdražuje známky, cena balíků zůstává stejná

Česká pošta od února zvýší cenu známky na obyčejný dopis do 50 gramů o tři koruny na 19 Kč. Cena doporučeného psaní vzroste o šest korun na 44 Kč. Balíky o hmotnosti do dvou kg nezdraží. Vyplývá to z informací České pošty. Pošta zdražení odůvodňuje snahou o zajištění kvality a dostupnosti poštovních služeb.

Množství posílaných dopisů v posledních letech klesá. Jen v roce 2016 se snížil počet doručených obyčejných psaní o 11 procent, absolutní čísla pošta neuvedla.

Pošta naposled zvyšovala cenu známky pro vnitrostátní doručování v roce 2016, kdy její cena stoupla o tři koruny na 16 Kč. Ve stejném roce se zvyšovala i cena doporučeného dopisu. Loni pošta zdražila posílání doporučených a cenných balíků po ČR i do zahraničí.

„Cílem České pošty je nabídnout občanům ČR takové portfolio poštovních i nepoštovních služeb, aby byly uspokojeny všechny jejich potřeby a požadavky jak z hlediska kvality, tak i dostupnosti. Výhodnější ceny ve srovnání se základním ceníkem získají držitelé Zákaznické karty České pošty, kterou si mohou zdarma pořídit na pobočkách České pošty nebo prostřednictvím internetu na www.zakaznicka-karta.cz," řekl ČTK mluvčí pošty Matyáš Vitík. Nové poštovní podmínky se všemi změnami budou k dispozici na všech poštách a na webu České pošty.

Česká pošta spravuje 3200 poboček, což představuje jednu z nejhustších sítí v Evropě. Podnik zaměstnává více než 31.000 zaměstnanců a v roce 2016 vykázal zisk 193 milionů korun při výnosech 19,4 miliardy Kč.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek