Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Knihkupectví zorganizovalo autogramiádu usvědčeného vraha Kajínka, čtenáři hrozí bojkotem

Knihkupectví zorganizovalo autogramiádu usvědčeného vraha Kajínka, čtenáři hrozí bojkotem

Sázka na těžkou váhu. Takovým mottem se řídili marketingoví experti předního pražského knihkupectví. Rozhodli se na příští týden uspořádat autogramiádu knihy usvědčeného dvojnásobného vraha Jiřího Kajínka. Reakce jejich příznivců však byla odlišná od toho, co knihkupectví nejspíše očekávalo. Kvůli této akci už si u vás knihu nikdy nekoupím, spílají prodejci jeho již bývalí fanoušci. 

Nová marketingová akce knihkupectví ukazuje, že stále ještě existují hranice, které není radno překračovat. Po oznámení autogramiády usvědčeného vraha se totiž stránka na sociální síti firmy zaplnila vzkazy rozzlobených fanoušků, kteří se rozhodli knihkupce bojkotovat. 

„Chodil jsem k vám rád, naštěstí jsou také další pěkná knihkupectví, která se uživí i bez autogramiád nájemných vrahů,“ píše například Tomáš Čakloš.

Šéf sítě obchodů se hájí tím, že pouze dává prostor a že nezaujímá žádná stanoviska. „Pokud nějakou knihu najdete v našich regálech, nesmíme se bát uspořádat setkání s jejím autorem z očí do očí. V rámci naší sítě jsou ročně pořádané desítky akcí. Některé osobnosti jsou kontroverzní a jiné nikoliv. O autogramiádu tohoto autora je zájem, a proto jsme umožnili toto veřejné setkání,“ tvrdí k autogramiádě majitel knihkupectví Petr Dobrovský.

Podle expertky na public relations a marketingovou komunikaci Denisu Hejlovou by si však lidé měli spíše nacházet jiné vzory. „Na jednu stranu vítám snahu firmy začleňovat bývalé vězně zpět do společnosti. Na stranu druhou je fakt, že Jiří Kajínek je zločinec odsouzený za vraždu a nemyslím si, že je dobré adorovat takovéto typy lidí,“ řekla Hejlová pro INFO.CZ.

720p 480p 360p 240p
Kajínkova cesta na svobodu

„Tento případ mimo jiné ukazuje na polarizaci naší společnosti, kde lidé raději věří konspiračním teoriím než tradičním autoritám – například soudu,“ dodala expertka.

Ve světě je přitom běžný spíše opačný přístup - firmy si pečlivě hlídají, s kým své jméno asociují. Tento trend je ještě znatelnější poté, co se reklamy předních světových značek v březnu objevily na serveru YouTube u videí, která propagovala nenávist, intoleranci a extrémní pohled na svět. V reakci na to, že byly spojeny právě s takovýmto obsahem, se firmy následně rozhodly veškerou svou reklamu ze serveru stáhnout. YouTube takto přišel o miliony dolarů.

Dvojnásobný nájemný vrah Jiří Kajínek byl po udělení prezidentské milosti propuštěn z rýnovické věznice v Jablonci nad Nisou na konci května. Šestapadesátiletý Kajínek strávil ve vězení 23 let, známým se stal útěkem z přísně střežené věznice v Mírově na podzim 2000, zadržen byl tehdy po více než měsíci.

Doživotí dostal Kajínek za to, že v roce 1993 zastřelil poblíž věznice Bory v Plzni podnikatele Štefana Jandu a jeho bodyguarda Juliána Pokoše. Svou vinu však Kajínek nikdy nepřiznal, policii naopak obvinil z vykonstruovaného procesu a soudy z předpojatosti.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek