Lidl měl problémy se zaváděním EET. V obchodech se včera tvořily dlouhé fronty

Info.cz

Přechod na Elektronickou evidenci tržeb (EET) není asi ve sféře obchodu tak hladký, jak se předpokládalo. Kvůli zavádění nového systému se v pondělí v řetězci Lidl po celé republice tvořily dlouhé fronty. Kvůli EET totiž nefungovaly platební terminály na karty, a když už fungovaly, tak reagovaly velmi pomalu. Mluvčí řetězce Zuzana Holá potvrdila, že za dlouhými frontami opravdu bylo zavádění EET, nyní už by ale mělo být vše v pořádku. Povinnost evidence tržeb bude od středy platit už i pro maloobchodní prodejny. Zprávu o problémech v Lidlu zveřejnila MF Dnes.

Problém nastal v pondělí odpoledne a zákazníky trápil až do pozdního večera. Na prodejnách Lidlu přestaly fungovat platební terminály a lidé tak mohli platit pouze v hotovosti. Systém vypadával opakovaně, některým se proto zaplatit kartou podařilo, jiným ne.

„To, co jste dnes předvedli v pražském Lidlu (a asi i po celé republice), bylo totální fiasko. Nechat nás čekat ve „stometrové řadě“ půl hodiny a déle a při placení nám oznámit, že nejde platit kartou… do budoucna by bylo dobré osobně zákazníkům říct, že se stala taková situace, aby se podle toho mohli zařídit,“ stěžuje si na facebookové stránce Lidlu Veronika Ludrovská.

Někteří dokonce svůj hněv spojili i s tím, že Lidl nedávno přestal používat plastové tašky. „Z Italského týdne v pondělí večer polovina sortimentu není, u pokladny zjistím, že není možné platit kartou a ještě se dozvím, že si nákup nemám v čem do auta odnést, protože nějaký chytrák rozhodl o zrušení prodeje igelitových tašek. A v těch papírových toho opravdu moc neodnesu a nebudu riskovat, že něco rozbiju po cestě. Takže jsem nákup za cca 1 500 korun nechal u pokladny a sbohem,“ svěřuje se na facebooku Roman Brauner.

Mluvčí obchodu se už za zdržení a nepříjemnosti omluvila. „Měli jsme chybu v nastavení našeho pokladního systému a tím došlo ke zpomalení pokladen. Během večera byla závada odstraněna a od rána vše funguje v pořádku,“ uvedla mluvčí Lidlu Zuzana Holá pro MF Dnes. Zároveň potvrdila, že problém byl na straně řetězce, ne na straně finanční správy, která systém EET zajišťuje.

sinfin.digital