Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Na pravdu se neohlížejte, radí Okamurovi povolební strategie. Může se opakovat scénář z Úsvitu

Na pravdu se neohlížejte, radí Okamurovi povolební strategie. Může se opakovat scénář z Úsvitu

Hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) by mělo i v budoucnu v kampani lhát. Doporučuje mu to povolební strategie, kterou pro subjekt Tomia Okamury vypracovala společnost Strategic Consulting. Získaly ji Lidové noviny. Příznivci a sympatizanti hnutí jsou podle ní fanatičtí a věrní, SPD však chybí schopní lídři a sráží ji i špatný mediální obraz.

SPD dosáhla podle povolební analýzy úspěchu díky silné podpoře na sociálních sítích, především na facebooku. Dokument zároveň nastiňuje, jaké další kroky by mělo hnutí podniknout, aby svůj volební zisk ještě zvýšilo.

„Volby jednoznačně ukázaly, že budoucnost úspěchu politických stran je postavena na rafinovaných marketingových kampaních – bez ohledu na pravdu či lež – a silné osobě lídra,“ citují Lidové noviny z materiálu.

„Tam došlo k překroucení, já jsem to panu Koutníkovi (autor textu v LN, pozn. red.) dokonce vysvětloval, že to je myšleno na konkurenci, hlavně na hnutí ANO a na Piráty. Na SPD samozřejmě ne, ta má konzistentní program,“ odvětil v rozhovoru pro INFO.CZ majitel firmy Strategic Consulting Jan Čížek.

Analýza zároveň došla k závěru, že ačkoli SPD voliče zaujala a podařilo se jí je mobilizovat protiislámskými hesly a spojováním islámu s terorismem, její vyšší podpoře brání špatný obraz v médiích a nekompetentnost lídrů.

Hnutí by podle dokumentu mělo vytvořit funkci koordinátora vztahu s médii a „obrušovače hran“, který by řešil problémy, jaké vznikly například na volebním štábu. Do něj Okamurovci odmítli vpustit některé novináře včetně redaktora INFO.CZ, na něhož tajemník hnutí Jaroslav Staník zavolal policii.

Na sociálních sítích by měl zase fungovat marketingový tým složený z vycvičených příznivců. Koordinátor by mu zadával témata ke komunikaci na základě strategie obrana/útok. SPD by tím měla čelit předpokládaným útokům Andreje Babiše a hnutí ANO.

„ANO bude přes svá média uplatňovat taktiku ničení SPD přes domnělá napojení na ‚kmotrovské struktury‘ a obohacování špiček SPD na úkor plnění programu. Andrej Babiš se tak bude chtít zbavit své nejbližší konkurence,“ píše se v dokumentu.

Podle analýzy bude ANO nejvážnějším konkurentem SPD v boji o voliče. I proto společnost Strategic Consulting, která ji vypracovala, doporučuje, aby Okamura stvořil projekt podobný iniciativě Chceme lepší Česko, s níž přišel Babiš. Novým voličským cílem by měli být důchodci, kteří volili především ANO.

Strategic Consulting také doporučuje pokračovat ve vydávání novin Na vlastní oči. Ty se před volbami ukázaly jako efektivní marketingový nástroj. Zároveň se tu však rýsuje hrozba opakování scénáře s vyváděním peněz, kvůli kterému se rozpadlo předchozí Okamurovo hnutí Úsvit. Vypracování novin měla na starost právě firma Strategic Consulting.

Podle informací MF DNES je majitel společnosti Čížek napojený na kontroverzního lobbistu Tomáše Hrdličku. Čížek tvrdí, že Hrdličku nezná, přiznal ale známost s někdejším starostou Prahy 10 Milanem Richterem. Ten patří k Hrdličkovým spojencům.