Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Německá média znovu kritizují Česko. Aféru kolem černocha v Lidlu nechápou

Německá média znovu kritizují Česko. Aféru kolem černocha v Lidlu nechápou

Když německý potravinový řetězec Lidl do svého nového reklamního prospektu umístil fotografii černocha v mikině, netušil, že tím v Česku rozpoutá peklo. Rozhořčených reakcí tuzemských spotřebitelů si všimli i u našich západních sousedů.

Německá média se výjimečně v hlavním bodě shodují: české reakce na černošského modela Lidlu nechápe žádný z deníků. Co se ale liší, jsou konkrétní postoje tisku k aféře, která se v České republice rozpoutala.

V podání deníku Die Welt působí Česko jako podivná zaostalá země. Redaktoři nestačí kroutit hlavami nad reakcemi tuzemského obyvatelstva. Navíc připomínají návrh Milana Chovance, aby mohli lidé beztrestně střílet teroristy.

O kontroverzní zbraňové politice ministra vnitra ostatně informoval už i americký deník Washington Post. Ve výsledném podání pak v zahraničí nepůsobí Česká republika jako idylická „země příběhů,“ jak zněl slogan v kampani CzechTourism, ale spíš jako Divoký západ východu Evropy, plný pistolníků s kvéry proklatě nízko u pasu.

Ostrou kritikou pak nešetří deník Süddeutsche Zeitung. Ten v souvislosti s povykem okolo černocha z Lidlu tvrdí, že Češi jsou vyhlášení rasisté, v čele s prezidentem Milošem Zemanem. Noviny připomínají protestní pochody proti romskému obyvatelstvu v severních Čechách a upozorňují, že pokud mají momentálně Romové klid, je to jen proto, že se pozornost Čechů přesunula na uprchlíky.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek