Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Praha ví, kdy a kde začne se stavbou metra D. Na novém úseku bude testovat provoz bez řidičů

Praha ví, kdy a kde začne se stavbou metra D. Na novém úseku bude testovat provoz bez řidičů

Linka D pražského metra se začne nejdřív stavět v úseku Pankrác - Olbrachtova. Právě tuto variantu podpořila dozorčí rada dopravního podniku. Důvodem je, že v tomto úseku je nejsnazší získat potřebné pozemky. Následně bude vybudován zbylý úsek do Písnice. Celá stavba má vyjít asi na 50 miliard.

Dopravní podnik si letos zadal analýzu čtyř variant stavby a nejlépe z ní vyšla právě ta, kterou dozorčí rada podpořila. Teď se rozeběhne geologický průzkum a samotná první fáze stavby by mohla začít za dva roky. V úseku Pankrác - Olbrachtova chce Praha rovněž testovat automatický provoz metra bez řidičů.

V možnostech pracoval dopravce například s výstavbou trasy z Pankráce na Nové Dvory, zbylý úsek do Písnice by budoval následně. Další možností byla stavba úseku Pankrác - Písnice, avšak nebyly by vybudovány stanice, u kterých je problém s výkupy pozemků - vlaky by pod místy, kde mají být, projížděly.

„Tato varianta vypadá jako nejlepší možné řešení, protože pokud vše půjde podle plánu, mohli bychom začít stavět už v roce 2019. V první fázi bude vybudován úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova a tam i otestujeme metro s automatickým provozem," uvedla primátorka Adriana Krnáčová.

Město má dlouhodobé problémy s výkupy pozemků. Až letos se podařilo s vlastníky vyjednat znění dohody, kdy oni umožní Praze stavět metro, ta jim zase povolí uskutečnit například v Krči developerské projekty.

Kromě úseku z Pankráce do Písnice, má vést metro D také z Pankráce na Náměstí Míru. O stavbě tohoto úseku se zatím nerozhoduje. Projektanti náklady na celou trasu se předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek