Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

„Prožíváte těžké období? Jsme tu pro vás.“ Facebook varuje vybrané uživatele před Modrou velrybou

„Prožíváte těžké období? Jsme tu pro vás.“ Facebook varuje vybrané uživatele před Modrou velrybou

Sociální síť Facebook posílá vybraným uživatelům zprávy, ve kterých jim nabízí psychologickou pomoc. Společnost takto zřejmě reaguje ve chvíli, kdy konkrétní člověk projevuje intenzivní zájem o tzv. Modrou velrybu. Za tímto názvem se podle tuzemské policie skrývá internetová „hra“, kvůli které kriminalisté evidují několik případů sebepoškozování. Odborníci na web upozorňují, že fenomén, se kterým jsou některými zdroji spojované i sebevraždy, je hoax.

Můžeme vám pomoci? Promluvte si s přítelem. Kontaktujte linku pomoci. Tyto způsoby nabízí sociální síť Facebook některým svým uživatelům. Vidět je zřejmě můžou ve chvíli, kdy sociální síť u jejich účtu zaznamená aktivitu, kterou vyhodnotí jako přílišný zájem o tzv. Modrou velrybu. 

Modrá velryba se v prostředí internetu objevuje opakovaně, v Česku ale vzbudila rozruch až teď, když na ni upozornila sama policie s dovětkem, že se jedná o nebezpečnou hru, při které si teenageři sami ubližují a řežou se. Dříve policie zmiňovala i údajné sebevraždy. Řada expertů na dění na síti dodává, že se ve skutečnosti jedná o fámu, kterou jen předchází přehnaná pověst. 

„Policie České republiky eviduje několik případů sebepoškození pořezáním uživatelů sociálních sítí Facebook a Instagram, ke kterým došlo v rámci plnění úkolů ve hře. V jednom případě po splnění tohoto úkolu mělo být dokonce od tzv. kurátora požadováno zaslání obnažených fotografií nezletilé osoby,“ uvedla ve čtvrtek mluvčí policejního prezidia Ivana Nguyenová.

Podle manažera internetové bezpečnosti společnosti Seznam.cz Martina Kožíška a vedoucího projektu E-bezpečí z Univerzity Palackého v Olomouci Kamila Kopeckého naopak žádná Modrá velryba ve skutečnosti neexistuje. Byl to údajně marketingový tah, který měl přitáhnout nové uživatele do konkrétních skupin na sociálních sítích.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek