Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Restaurace stále obírají cizince. Účtují jim víc než Čechům

Restaurace stále obírají cizince. Účtují jim víc než Čechům

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při kontrolách 19 možných případů diskriminačního chování vůči spotřebitelům. Jde o stejný počet jako v roce 2015. Nejčastěji šlo o účtování vyšších cen v restauracích cizincům. ČOI to dnes uvedla v tiskové zprávě.

„Inspektoři ČOI se nejčastěji setkávali s diskriminací z důvodu národnosti, kdy například anglicky mluvícím zákazníkům byly v restauracích účtovány vyšší ceny než českým spotřebitelům. Z výsledků kontrol vyplývá, že projevy diskriminace neměly v minulém roce klesající tendenci," uvedl ústřední ředitel inspekce Mojmír Bezecný.

Mezi další zjištěné případy diskriminace patřilo účtování tzv. servisu v hostinských zařízeních zahraničním zákazníkům. "Jiným diskriminačním jednáním založeným na stání příslušnosti bylo jednání cestovní kanceláře, která podmiňovala přístup k nabízeným produktům, zájezdům, požadavkem na cestovní doklad vydaný ČR," uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Podezření na některou z forem diskriminace bylo zjištěno v 19 případech, což je 1,4 procenta z celkového počtu 1412 provedených kontrol. Porušení obecně závazných právních předpisů inspektoři zjistili v 594 případech, tedy ve 42 procentech kontrol.

Loni nabylo právní moci, v souvislosti s prokázaným diskriminačním jednáním, šest pokut v celkové hodnotě 82.000 Kč. V dalších šesti případech nabyly právní moci sankce za porušení zákazu diskriminace spotřebitele a dalších ustanovení zákona o ochraně spotřebitele v celkové výši 615.000 Kč.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek