Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Režisér Kameňáků i vytrvalý kritik České televize. Která ocenění vyvolají největší kontroverze?

Prezident Miloš Zeman si na své páté předávání státních vyznamenání připravil opět několik překvapení. Naplnila se informace Blesku, že metál dostane i zpěvačka Helena Vondráčková. A vedle dopředu avizovaných Martině Sáblíkové a Jarku Nohavicovi se dostalo i na režiséra Kameňáků Zdeňka Trošku, baviče Luďka Sobotu, zpěváka Štefana Margitu či herce Jana Skopečka.

Poprvé to byla v roce 2013 Jiřina Bohdalová, i letos se na Pražském hradě dostalo na herce, zpěváky či zpěvačky. Státní vyznamenání si z rukou prezidenta Miloše Zemana převzal třeba i Zdeněk Troška.

Právě režisér Kameňáků či Babovřesek a strakonický rodák Troška platí za Zemanova podporovatele. „Zdeněk podporuje Miloše a věří, že bude opět zvolen prezidentem,“ uvedla na svých stránkách v létě Strana práv občanů (SPO), tedy někdejší Zemanovci. A prozradila, že Troška připojil svůj podpis i pod petici na podporu Zemanovy kandidatury.

Po Lucii Bílé a Danielu Hůlkovi se Medailí Za zásluhy v oblasti umění od Zemana dočkaly i zpěvačky Helena Vondráčková a Yvetta Simonová. Spolu s nimi pak operní pěvci Štefan Margita a Eva Urbanová.

„Já si myslím, že každý člověk, který má za sebou nějakou práci, kterou si myslí, že nedělal úplně zbytečně a třeba ne špatně, tak ho to musí potěšit. Protože to je státní ocenění, je to věc, kterou nedostane hned tak někdo,“ řekla Helena Vondráčková Rádiu Impuls. Metálu od Zemana si váží. „Protože je to vyznamenání za moji celoživotní dráhu a práci. Takže si toho opravdu cením,“ uvedla zpěvačka.

Možná nejkontroverznějším je ale jméno Petra Žantovského. Mediální analytik Parlamentních listů se v mediálním prostoru stal známým zejména díky svým pravidelným článkům, ve kterých tvrdě kritizuje Českou televizi. Žantovský nedávno v pořadu Štrunc! přiznal, že ho s prezidentem pojí přátelské vztahy. Zeman má nekonformně smýšlející novináře v oblibě, vyznamenání Žantovského avizoval už v projevu před samotným předáváním.

Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek