Rozdíl v kvalitě potravin není jako trabant versus mercedes, říká šéf Delmartu

Společnost Delmart naskočila na vlnu specializovaných prodejců potravin před necelými čtyřmi lety. „V tomhle byznysu není velký prostor pro dobrodružství,“ říká její majitel Dušan Mrozek. Ke stávajícím pěti pobočkám plánuje letos přidat dalších sedm. Zároveň věří, že doba ekonomického růstu přiměje Čechy, aby si zvykli utrácet za jídlo více peněz.

S Čechy se pojil stereotyp, že si zašli do obchodu pro salám a rohlík a kvalitu příliš neřešili. Lepší se stravování?

Příklad se salámem ilustruje spíše regionální stravovací návyky. Němec nebo Rakušan je úplně stejný. Jinak se samozřejmě stravují lidé, kteří bydlí v okolí Středozemního moře. Každá regionální kuchyně má svůj charakter. Ve střední Evropě je obecně významnější spotřeba pečiva, masných výrobků, méně už ovoce a zeleniny. I když se to lepší, ve srovnání třeba se Středomořím máme stále rezervy.

Před časem jste připustil, že kupní síla Čechů je ohledně potravin, které prodáváte, omezená. Není to problém pro váš další růst?

Není. Obecně platí, že potraviny jsou v Česku stále levné. Byť čteme spoustu článků, že jsou v Německu levnější. Teď nemluvím o kvalitě, ale o tom, jaké procento z celkového koše vydání dáváme my Češi na potraviny. A to procento je pořád nízké, musejí se prostě zvyšovat, lidé musí trochu přeskupit strukturu svých výdajů. Je nepochybné, že za potraviny a obecně jídlo budou dávat víc peněz.

sinfin.digital