Šestimilionová pokuta pro O2. Firma podle kontrolorů klamala zákazníky

ČTK

Jeden ze tří nejsilnějších hráčů na tuzemském telekomunikačním trhu nejspíš bude muset sáhnout do úspor. Společnost O2 se podle Českého telekomunikačního úřadu dopustila klamavého jednání, když své zákazníky informovala o změnách v příliš malém předstihu. 

Zákazníci O2 měli možnost po vyčerpání datového balíčku nadále využívat internetové připojení bez dalšího poplatku, ovšem se sníženou rychlostí. Když se telekomunikační gigant rozhodl podmínky změnit, neinformoval klienty s dostatečným předstihem, aby případně mohli včas odstoupit od smlouvy. Český telekomunikační úřad firmě udělil pokutu šest milionů korun. Rozhodnutí úřadu ještě není pravomocné.

Společnost O2 je podle mluvčí Lucie Pecháčkové přesvědčena, že její argumenty byly správné a proti rozhodnutí podá rozklad. „Zákazníkům dáváme několik možností, jak surfovat plnou rychlostí i po vyčerpání základního objemu dat. Jako jediný operátor jsme navíc začali převádět nespotřebovaná dokoupená data do dalšího měsíce. Díky tomu mohou zákazníci využívat nepřetržitě rychlý internet, aniž by přišli o dokoupená data, která nestihli vyčerpat,“ podotkla.

sinfin.digital