Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Sobotka s bujnou kšticí a hubenější Chovanec s Marksovou. Kde se vzala karikatura ČSSD?

Sobotka s bujnou kšticí a hubenější Chovanec s Marksovou. Kde se vzala karikatura ČSSD?

Premiér Bohuslav Sobotka jako rozevlátý mladík za volantem, který veze na výlet ministra vnitra Milana Chovance v tričku s potiskem a ministryni práce a sociálních věcí Michaelu Marksovou se slaměným kloboukem na hlavě. Všichni vypadají, jako by mávnutím kouzelného proutku omládli o dvacet let a každý volný večer trávili v posilovně. Uvolněná karikatura s vedením ČSSD doprovází novou kampaň Česko20+, která má představit vizi strany ohledně směřování České republiky na dalších dvacet let. Malůvka sice není oficiální součást kampaně, někteří sociální demokraté včetně předsedy strany ji však hrdě sdílejí na sociálních sítích.

Poté, co obrázek na twitteru sdílel i samotný Sobotka, někteří nabyli dojmu, že se jedná o oficiální kampaň strany. Z omylu je však vyvedl autor obrázku a člen ČSSD Aleš Urban, který přiznal, že se jedná o jeho vlastní iniciativu. Ve fotobance Shutterstock se navíc podařilo najít původní obrázek, který karikatuře posloužil jako vzor.

Původní obrázek z fotobankyPůvodní obrázek z fotobankyautor: Shutterstock.com

Přestože se nejedná o oficiální vizuál projektu Česko20+, sociální demokraté se k němu hrdě hlásí a všimla si ho média. Lepší reklamu pro novou kampaň si tak ČSSD ani nemohla přát.

Projekt, který strana představila začátkem roku, má občany seznámit s vizemi sociálních demokratů, kam by Česko mělo v budoucnosti směřovat. V rámci projektu ČSSD plánuje uspořádat sérii debat na témata, jako je zdravotnictví, školství nebo spravedlivý sociální systém. První z debat nese jméno „Šťastnější rodina“ a ani ta se neobešla bez karikatury z pera Aleše Urbana.

Kampaň ČSSD - Šťastnější rodinaKampaň ČSSD - Šťastnější rodinaautor: Twitter/Aleš Urban

Mladý sociální demokrat nezveřejnil úsměvné malůvky, na kterých jsou zvěčněny podobizny českých politiků, poprvé. Při pohledu na jeho twitterový účet je zřejmé, že si na paškál nejčastěji bere šéfa hnutí ANO a největšího konkurenta Bohuslava Sobotky Andreje Babiše. Koncem března si například všiml jeho chyby v předvolebním klipu, kde tvrdí, že Česko vstoupilo do NATO v roce 1997, a ne 1999. Na Urbanově kresbě je pak vedle hlavy Babiše popisek NEZNÁM HISTORII #SORRYJAKO. 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek