V Česku letos přibudou nová úseková měření. Co ještě policie na řidiče chystá?

Markéta Žižková

Jak rychle jedete, jakým vozem a kam. Už několik let se na českých silnicích monitoruje v zásadě to samé: překročení rychlosti, nedovolené předjíždění nebo třeba příliš naložený kamion. Pro boj s řidiči, kteří překračují rychlost, letos přibudou policii další zbraně. Ředitelství silnic a dálnic instaluje na dálnicích hned několik nových systémů pro úsekové měření. U sousedů je „velký bratr" u silnic mnohem pozornější. Třeba v Německu už dokážou kontrolovat i dodržování vzdáleností mezi auty. 

V Česku se zatím rozmáhají spíše „tradiční“ způsoby dohledu nad silničním provozem. Investovat se letos bude do systémů pro úsekové měření. Už loni si ho Ředitelství silnic a dálnic vyzkoušelo na modernizovaném úseku dálnice mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Fungují v některých dálničních tunelech jako Cholupice, Lochkov, Radejčín, Panenská nebo Valík. Nově byl v prosinci spuštěn zkušební provoz v tunelu Klimkovice.

„V letošním roce ŘSD plánuje využít úsekové měření i na dalších úsecích. Připravuje se zakázka na pět nových sad,“ popisuje Jan Studecký z Ředitelství silnic a dálnic. Společnost je nasadí na dálnici D1. Konkrétně v úsecích, kde bude kvůli modernizaci vedena doprava po jednom jízdním pásu se sníženou maximální rychlostí na 80 km/h.

Tajuplný byznys. Firmy v centru Prahy lákají na projížďku falešnými historickými auty

sinfin.digital