Z Prahy do New Yorku za tři tisíce? Nová generace letadel spouští revoluci v oblacích

Michal Benatzky

Ač nízkonákladové letecké společnosti zpřístupnily díky výhodným tarifům cestování masám, jejich doménou stále zůstávají spíše kratší lety v rámci jednoho kontinentu. Pro nákup letenky mezi kontinenty je stále potřeba sáhnout do kapsy podstatně hlouběji. Co ale platí dnes, nemusí platit zítra. A v tak konkurenčním prostředí, jakým letecká přeprava je, to platí dvojnásob.

Jedním z důvodů, proč cena letenek na nejvytíženější vzdušné dálnici mezi Evropou a Severní Amerikou u zavedených aerolinek jen výjimečně padá pod 10 tisíc korun, je skutečnost, že delší trasy zvládnou uletět pouze větší letadla, která jsou náročnější na provoz a údržbu. Menší a ekonomicky efektivnější stroje na takovou trasu zkrátka nemají dostatečný dolet. Tedy bylo to tak alespoň prozatím. Společnost Airbus teď ale svým zákazníkům začíná dodávat nový letoun a321neo, který přináší skutečný příslib revoluve v oblacích.

Dokument proti řediteli Rozhlasu podepsalo 214 novinářů. „Padni, komu padni,“ opáčil Zavoral

sinfin.digital