Češi slyší na slevu, hledají zkratky, ale neumí si říct o vyšší plat, říká elitní vyjednavač

Kurzy o vyjednávání absolvoval na těch nejprestižnějších univerzitách - Whartonu, Yaleu či Harvardu. Jeho služeb využilo mnoho předních světových společností, trénoval manažery firem jako Coca-Cola, Société Générale, Volkswagen, Zentiva či T-Mobile. V rozhovoru pro INFO.cz Pavel Novák prozrazuje osvědčené triky, jak si u šéfa vyjednat vyšší plat, říká, kteří prodejci během několika let již nebudou zapotřebí a hodnotí i vyjednávací schopnosti vrcholných světových politiků. 

Na vizitce máte uvedeno „gamechanger“. Co je podstatou tohoto povolání? 

Je to jednoduché. Lidé, kteří si mě najmou, mi nejčastěji pokládají otázku, jak si mají vyjednat větší slevu. A já je učím přemýšlet o procesu vyjednávání poněkud jinak a lépe. Proto gamechanger. Snažím se měnit přístup svých klientů k lepšímu a samozřejmě je také učím, aby se jim jejich vyjednávání podařilo a získali to, co chtějí.

Je pravda, že Češi při jakémkoliv smlouvání slyší hlavně na slevy?

Ano, my Češi jednáme prvoplánově na co největší slevu. Mě dokonce fascinuje, jak lidem automaticky naskakuje položka ceny jako hlavního, ne-li jediného kritéria. Jenže když si kupujete například auto, tak o vaší spokojenosti přeci rozhoduje mnohem více věcí, než je jen samotná cena. Celá věc je mnohem složitější: Chcete spokojenost, užitnou hodnotu, která vám vyhovuje, vědomí, že do vozu nebudete během pár příštích let investovat spoustu dalších peněz do oprav a tak dále. A ne jen co největší slevu. 

"Česko je testovací laboratoří pro globální produkty: Když nějaké řešení bude fungovat u nás, bude fungovat všude"

sinfin.digital