Na obzoru se může rýsovat další skandál v testování. Po německém výrobci aut Volkswagen by se podobné smrště mohli dočkat i výrobci televizorů. Na americkém trhu se totiž ukazuje, že televize od společností Samsung, LG a Vizio spotřebují doma mnohem více energie než během testování.
Dvě jihokorejské a kalifornská společnost tak čelí obvinění, že zkreslovaly výsledky energetické účinnosti, popsal The Economist. Jejich podíl na americkém trhu je přitom výrazný. Společně prodají více než polovinu všech televizorů v USA.
Během loňského podzimu environmentální skupina Natural Resources Defence Council (NRDC) vydala studii, která ukazovala, že energetická spotřeba televizí zmíněných značek vykazuje mnohem lepší výsledky během krátkých testů regulátorů než při reálném využití doma. U některých televizí to bylo v reálu dokonce dvakrát tolik, než stálo na papíře. A na velké rozdíly přišlo i americké ministerstvo energetiky, které provedlo vlastní testy.