Napsat na okna restaurace, že zvete návštěvníky na speciální olympijské menu spojené se sledováním hokeje, není možné jen tak. Jde totiž o reklamu, k níž musíte mít svolení. Jinak riskujete pokutu a soud. Použití olympijské symboliky jako jsou například kruhy, vlajka či emblémy, ale rovněž slov olympijský a olympiáda, má totiž přesně daná pravidla. INFO.CZ je pro vás ve spolupráci s několika odborníky na právo duševního vlastnictví u příležitosti dnešního zahájení zimních olympijských her zmapovalo.
Jako běžní fanoušci a ve svém volném čase můžete na sociálních sítích hodnotit jednotlivé sportovní výkony a použití slova olympiáda se při dodržení běžných pravidel chování nemusíte obávat. Problémy ale mohou nastat ve chvíli, kdy byste olympijskou symboliku použili v souvislosti se svým podnikáním nebo třeba i zaměstnáním. Tedy pro komerční účely.