Facebook a Google se staly velkým bratrem internetu. Studie odhalila, jak ovlivňují návštěvnost

vkr

Jedna z nejrozsáhlejších studií na téma referralů - tedy zdrojů přístupu na cílovou internetovou stránku, došla k překvapivým zjištěním. Podle společnosti Parse.ly, která studii vypracovala, hraje podstatnou roli u volby referralu článku jeho téma. Například na kategorii lokálního zpravodajství tak Facebook odkazuje v 62 procentech případů, Google pouze v 26 procentech. 

Studie společnost Parse.ly je založena na analýze článků tisícovky webů, které generují přes dvanáct miliard návštěv měsíčně. „Data v naší zprávě jsou z roku 2016. Články jsme kategorizovali podle tématu, náš tým pak analyzoval jejich téma podle algoritmu LDA, který využívá identifikace na základě klíčových slov. Nakonec jsme určili, přes jaké weby je na ta témata přistupováno,“ říká studie.

Ze studie vyplývá, že mezi dvěma hlavními globálními zdroji odkazů jsou Facebook (39 procent) a Google (35 procent). Zastoupení dalších zdrojů jako je Twitter, LinkedIn či Yahoo se pohybuje podle tématu mezi jedním a deseti procenty.

Facebook chce serióznější zprávy. Poslední novinkou je vyřazení clickbaitů

sinfin.digital