Stmívání digitálního duopolu. Dva tisíce amerických médií se spojují proti Facebooku a Googlu

Bezprecedentní prostředky zvolila americká média ve snaze postavit se silnému duopolu Facebooku a Googlu, který ovládá 70 procent amerických digitálních tržeb z reklamy. Tomu však má být nyní konec, naštvaně prskají média za velkou louží, jimž se reklamní tržby naopak čím dál tím víc tenčí. A prestižní deníky jakými jsou Wall Street Journal, New York Times či Washington Post již nechtějí skákat, jak si Facebook s Googlem pískají a obrátily se proto přímo na Kongres. 

„Kvůli dominanci Facebooku a Googlu jsou tradiční vydavatelé nuceni rezignovat na svůj obsah a přistoupit na cizí pravidla hry ohledně toho, jak budou jejich zprávy a informace zobrazované, řazené a zpeněžené,“ protestuje oborová novinářská organizace News Media Alliance (NMA), která sdružuje na dva tisíce amerických a kanadských médií, mezi nimi i jmenované deníky.

Francouzské mediální domy spojují síly. Chtějí bojovat proti Googlu a Facebooku

sinfin.digital