Facebook útočí na televize. Unijní legislativa na něj nestačí

Lucie Bednárová

Internetová megakorporace Facebook bude vyrábět vlastní seriály, které budou cílit především na mladé publikum. Expanze do jiného odvětví přinese konkurenci především pro klasické televize nebo internetový streamovací gigant Netflix. Spát ale nenechá ani legislativcům v Bruselu, pod jejichž rukami v současné době vzniká nová legislativa upravující audiovizuální mediální služby. Jak regulovat sociální média totiž zatím není jasné.

Současné znění nového návrhu směrnice, která vzniká v Bruselu a která má upravovat prostředí audiovizuálních mediálních služeb, se zahrnutím sociálních sítí jako takových nepočítá. Problém ale podle některých odborníků může nastat v momentě, kdy se sociální sítě rozhodnou rozšiřovat svou působnost i do jiných oblastí.

A o tom, že se o něco takového pokusí, dnes už nikdo nepochybuje. Zaútočit na klasické televize nebo streamovací společnosti v čele s Netflixem má totiž v úmyslu Facebook. Po Amazonu a Google chce být další internetovou korporací, která vstoupí na trh s televizními filmy a seriály.

Politici jen hrají, že se milují. Koalice se STAN ale nefunguje, musíme ji zrušit, říká Jiří Čunek

sinfin.digital