Nokia režíruje mobilní kontrarevoluci. Její stupidphony hrají podle vlastních pravidel

Ondřej Fér

Značka Nokia předvádí v poslední době skvostný příběh zmrtvýchvstání. Na prestižním barcelonském veletrhu představila další “stupidphone,” tedy poctivý kus tlačítkového retro telefonu. Tentokrát po modelu 3310 přišla řada na neméně legendární “banán,” jinak Nokii 8110. Nic proti kosmickým technologiím iPhonu a Samsungu, ale tahle mobilní kontrarevoluce by mohla klapnout.

Když finanční skupina HMD kupovala značku Nokia, experti si poněkud neprozřetelně ťukali na čela. Původně finský výrobce mobilních zařízení se nacházel ve stádiu hibernace blízké smrti. Z trhu Nokii vymetla třetí generace výrobců v čele se Samsungem a Applem. Po pravdě řečeno to byla pěkná nespravedlnost. Nokia pro mobilní komunikaci udělala opravdu hodně - a pak měla úplně zmizet ze světa?

V HMD si na tuto otázku odpověděli záporně. Nokia začala opět vyrábět chytré telefony. Vybavila je místo uživatelsky děsuplného operačního systému Windows čistým googlím Androidem a nutno říct, že tah vyšel. Nejpozději vloni Nokia spolehlivě ožila.

Akcie společnosti Nokia rostou. Může za to návrat legendárního modelu 3310?

sinfin.digital