Pravidlo dvou lidí v kokpitu mělo zabránit možným útokům. Paradoxně ale zvýšilo nebezpečí a ruší se

MIA

Když před dvěma lety vyšetřování letecké katastrofy společnosti Germanwings ukázalo, že za havárií Airbusu se sto padesáti lidmi na palubě stál kopilot Andreas Lubitz, který stroj úmyslně navedl do úbočí horského masivu, zavedla řada aerolinií opatření, kdy musejí být v průběhu letu v kabině vždy alespoň dva lidé. Nyní ovšem od nařízení začínají opět upouštět.

Pravidlo dvou lidí v kokpitu podle rozsáhlého šetření, které si nechaly zpracovat německé aerolinie, totiž paradoxně ohrožuje posádku letounu a jeho pasažéry. Nejpozději od 1. června se tak u velkých německých společností budou moci piloti opět zdržovat v kokpitu sami.

„Vyhodnocení ukázalo, že zavedení pravidla dvou osob v kokpitu není po bezpečnostní stránce žádnou výhrou,“ uvedl Spolkový úřad pro oblast letecké dopravy (BDL) jako odůvodnění pro ukončení postupu v pátek v Berlíně. Kvůli častějšímu otevírání dveří kokpitu se totiž zvyšuje nebezpečí, že by tam mohl proniknout někdo nepovolaný.

Teror na Hradě? Fronty turistů jsou hrozba, Zemanovi lidi pro útočníky připravili parádičku, říká Rubeš

sinfin.digital