Klíčem k úspěchu mobilních aplikací jsou „velryby“. Rozhovor s Ondřejem Paškem

Jiří Liebreich

„V aplikacích je těžké prorazit, většina lidí jich používá asi pět až osm,“ říká v rozhovoru pro E15.cz Ondřej Paška, autor Mozkovny, české mobilní hry roku 2016. Budoucnost trhu s aplikacemi vidí šestadvacetiletý absolvent Fakulty informačních technologií ČVUT především ve virtuální realitě.

Kolik času vám zabere práce s tvorbou aplikací?

Mozkovnu jsem původně vymyslel jako rychlý projekt, ale nakonec se vývoj protáhl na pět měsíců, z toho tři téměř full time. Když mě projekt baví, můžu programováním strávit klidně dvanáct hodin denně. Nejvíc času tradičně zabere vyhlazení všech chyb a důraz na uživatelskou přívětivost – obzvlášť u mobilních her. Pokud uživatel neví, co má dělat, hru hned zavírá a maže. Je tedy důležité vyladit počáteční kroky ve hře do posledního detailu.

sinfin.digital