Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Někdo vás sleduje a vy nevíte jak? Pozor na ultrazvuk

Někdo vás sleduje a vy nevíte jak? Pozor na ultrazvuk
 

S nástupem bezdrátové komunikace jsme si zvykli, že svět okolo nás téměř do posledního hertzu vyplňují kmitočty rádiového spektra, kde mezi sebou o kus pásma bojuje televizní a rozhlasové vysílání, mobilní signál, sousedova WiFi a nakonec i šum vesmíru a kdejakého elektrického spotřebiče.

Rádiový šum souseda, který právě za tenkou panelovou stěnou sleduje na svém laptopu zprávy, možná není jediný. Kdyby vás evoluce obdařila sluchem netopýrů, třeba byste zaslechli i drobné umělé pískání vašeho telefonu, na kterém se zrovna načetla stránka s reklamní technologií SilverPush.

Právě tento startup již roky hledá novou technologii identifikace reklamního spotřebitele. K tomu se doposud nejčastěji používají klasické webové cookies uložené v prohlížeči, SilverPush se však již v roce 2014 pochlubil, že vyvíjí technologii ultrazvukového trackingu.

Technologie počítá s tím, že když se v prohlížeči načte reklamní kód, uloží se do něj klasické cookie, ale prohlížeč zároveň vyloudí zvuk s vysokou frekvencí, který nemá člověk šanci zaslechnout. Pokud bude v blízkosti nějaké další zařízení, které bude neustále poslouchat (dělají to mobilní aplikace s reklamním kódem SilverPush) a takový zvuk zaslechne, dekóduje z něj různé popisné informace a bude moci do ústředí zaslat informaci, že obě zařízení, třeba laptop a mobil, nejspíš patří jednomu člověku.

CELÝ ČLÁNEK SI PŘEČTETE NA WEBU ŽIVĚ.CZ

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek