Předvánoční válka konzolí. Černý pátek vyhrál Xbox

Předvánoční válka konzolí. Černý pátek vyhrál Xbox

Technologičtí giganti Microsoft a Sony opět změřili síly. Vítězně ze souboje vyšla první jmenovaná společnost a její produkt. Dlouhodobě ale vede Sony se svojí Playstation.

Obchodníci ve Spojených státech mají za sebou černý pátek – den, kdy slevy lákají do obchodů masy, a naplno začíná předvánoční nákupní horečka. Většina lidí přitom myslí na to, jak se o Vánocích zabavit a sahají po herních konzolích. Ze souboje těch dvou hlavních – Xboxu a Playstation – vychází vítězně první zmíněná.

Jak informuje server Venturebeat zaměřený na technologie, Xbox byl pátým nejprodávanějším kusem elektroniky. Server se opírá o průzkum společnosti Adobe, která chování zákazníků na „svátek nakupování“ mapuje. Konzoli od Microsoftu předstihly jen iPady, televize od Samsungu, MacBook Air a displeje od výrobce LG.

Nový Xbox One SNový Xbox One Sautor: Microsoft

Jedná se ale spíše o výkyv. Xbox má v Playstation silnou konkurenci a Sony na předvánoční trh uvedla řadu novinek. Předně je to vylepšený model konzole samotné s podporou virtuální reality. V předchozích listopadových dnech byla proto Playstation prodávanější.

Prodejci v kamenných obchodech si černý pátek a start nákupní sezony obecně pochvalují, jejich tržby vyskočily o desítky procent nahoru, i když zaznívají i hlasy, že to nemusí trvat věčně. Příčinou je hlavně stále sílící podíl online prodejů, což je trend platný i v Česku.

Průzkum Adobe Digital Insights ukázal, že za Den díkůvzdání a černý pátek tržby z prodeje přes internet stouply o 18 procent na 5,27 miliardy dolarů. Osm z deseti internetových stránek s největším provozem byly stránky kamenných obchodů.