Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Výběr peněz bez karty. Banky učí své bankomaty pracovat s chytrými telefony

Peněženka může být poměrně snadno ztracená, zapomenutá nebo ukradená. Svůj mobilní telefon si ale většinou střežíme jako v oko hlavě. Ruku v ruce s tímto faktem jde také trend, kdy se výrobci smartphonu spolu s vývojáři jejich softwaru snaží přenést co nejvíce věcí, které jsme dosud běžně nosili v peněžence, právě do mobilního telefonu.  

Všimly si toho také banky, které už hledají způsoby, jak připravit půdu pro kreditní karty přímo v klientově smartphonu. V poměrně blízké budoucnosti by tedy neměl být problém vybrat si hotovost z bankomatu bez fyzické platební karty ani u nás. 
Americká banka JP Morgan, která v zámoří provozuje nejhustější síť bankomatů, už touto technologií vybavila několik stovek svých strojů, mimo jiné v Miami a San Franciscu. Další dvě velké banky – Bank of Amerika a Well Fargo plánují přidat novou možnost výběru z bankomatu do konce letošního roku.  
„Je to jen o možnosti výběru. Pokud peněženku ztratíte, nebo ji zapomenete doma, je velmi pravděpodobné, že svůj smartphone u sebe máte." Okomentoval novinku Jonathan Velline, který má ve Wells Fargo bankomaty na starosti.  
Většina bank využívá k výběrům bez karty technologii NFC, kterou jsou dražší smartphony dnes už standardně vybaveny. Smartphone s NFC pak stačí jen přiložit k bankomatu, který si s telefonem vymění potřebné informace. Tím se klient autorizuje. Banka Well Fargo kromě NFC využívá ještě jeden jednodušší systém. Zákazník si přes mobilní aplikaci zažádá o výběr. Poté je mu přidělen kód, který platí 30 minut. Ten uživatel zadá spolu s pinem do bankomatu. Tím je ověřen a může si bez karty vybrat peníze.  
Na překážky naráží nová technologie zejména v oblasti bezpečnosti, která je pro bankovnictví klíčová. První případ, kdy byl zákazník díky používání bezkaretního systému okraden, už je navíc na světě.
Klientka banky Chase přišla nedávno o 2900 dolarů, které hacker ukradl po tom, co přes internet získal přístupy k účtu své oběti. Zloději už pak stačilo jen nainstalovat si do smartphonu aplikaci banky, pomocí odcizených údajů se autorizovat a pak si peníze z bankomatu jednoduše vybrat. Výběr bez karty totiž po klientovi nevyžaduje klasický čtyřmístný pin kód.
Banka po tomto incidentu vrátila poškozené klientce ukradené peníze a postup výběru změnila, ačkoliv stále nevyžaduje autorizaci pin kódem, je mluvčí banky přesvědčen o tom, že podobný případ už se opakovat nebude.  
 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek