Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

5 chyb, které děláte před spaním i vy

5 chyb, které děláte před spaním i vy

Mobilní telefony nebo domácí mazlíčci vám můžou pěkně znepříjemnit spaní. Čeho se vyvarovat, abyste byli druhý den odpočatí? 

Nemáte správný polštář

Zatímco milovníci spaní na boku potřebují extra pevný polštář, který zajistí tu správnou podporu hlavy a krku, ti, kteří rádi usínají na břiše nebo na zádech, by měli mít spíš tenčí a měkčí polštář. Pokud si jdete nějaký koupit, řekněte prodejci, jak nejraději spíte. Určitě vám rád poradí.

Nevypnuli jste mobilní telefon

Spát s mobilním telefonem patří mezi největší nešvary dneška. Odborníci na zdravý spánek nedoporučují usínat s mobilními telefony, tablety ani notebooky. Vyzařují totiž modré světlo, které narušuje schopnost těla produkovat hormon vyvolávající spánek melatonin. Než půjdete spát, nastavte si na telefonu noční režim, nebo ho rovnou celý vypněte, a bude se vám spát líp.

Nenastavili jste termostat

„Když usínáte, vaše tělesná teplota klesá a chladná teplota v ložnici vám pomůže to usnadnit,“ tvrdí odborník na spánkovou medicínu Baylorovy univerzity v Houstonu Philip Alapat. Vysoké teploty v ložnici prý navíc můžou zasahovat do nejhlubších fází spánku.

Domácí mazlíček v posteli

Zatímco asi 40 % lidí uvádí, že se jim spí líp spolu s jejich psem nebo kočkou, jeden z pěti přiznává, že jim domácí mazlíček narušuje spaní. Tvrdí to studie americké Mayo kliniky, která se zaměřuje na zdravý spánek. Pokud máte pocit, že nejste odpočatí, zkuste zvířecího parťáka odložit do jeho pelíšku. Uvidíte, jestli je to i váš případ.  

Nastavili jste si budík na dřívější čas, než je třeba

Také si rádi nastavíte budík o pár minut dřív, abyste si mohli před vstáváním ještě chvíli pospat? Podle odborníků si spíš škodíte. Takový „extra“ spánek vám totiž energii nepřinese, naopak se kvůli tomu můžete cítit ještě víc omámeni.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek