Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

8 zaručených tipů pro nespavce: Trik Gándhího i netradiční počítání oveček

8 zaručených tipů pro nespavce: Trik Gándhího i netradiční počítání oveček

Zná to každý. Čas od času si mozek před usnutím zkrátka jezdí na horské dráze – řeší, co vás trápí, štve, usilovně analyzuje prožitý den či to, co vás čeká zítra. Uklidnit se nedá. Jaké jsou ty nejlepší tipy, kterými se dá rychle navodit spánek?

1. Zklidněte mysl

Podstatou spánku je klidná mysl – snažte se tedy myslet na nějaký klidný příběh, spíše než na aktuální zdroje stresu. Například pokud rádi létáte, zamyslete se, jakým nábytkem byste si vybavili svůj soukromý tryskáč. Fandové hudebních festivalů si zase mohou promýšlet, jaké umělce by na svém festivalu rádi přivítali.

2. Změna prostředí

Pokud již uplynulo 20 minut a váš mozek stále ještě někde pobíhá, zkuste přejít do jiného pokoje. Nepoužívejte žádná elektronická zařízení, sedněte si ke stolu a do notesu si zapište svoje myšlenky, které vás nenechají usnout. Zápis zakončete slovy ´Může to počkat do zítřka´.

3. Utřiďte si myšlenky

Každý den věnujte maximálně 20 minut tomu, abyste si sepsali a utřídili svoje myšlenky, které nás stresují a brání vám usnout. Podle odborníků, takto oddělíte hypotetické obavy od těch reálných, s nimiž se poté budete moci mnohem lépe vypořádat.

4. Dýchejte a počítejte

Správné dýchání je základem mnoha činností a platí to i o předspánkové přípravě. Podle expertů je vhodné kombinovat dýchání a počítání – základem je nadechnout se rychleji (můžete přitom počítat třeba do tří), než vydechnout (počítejte do pěti). Po deseti minutách praktikování vás tato metoda spolehlivě pošle do říše snů.

5. Gándhího metoda

Nevytloukejte klín klínem. Nesnažte se aktivně překonat stresové myšlenky – celou situaci tím jenom zhoršíte. Místo toho využijte přístup Gándhího – akceptujte potíže, přizpůsobte se, přijměte je. Usnete pak raz dva.

6. Věřte biologickým hodinám

Vystavte se po ránu sluníčku. To vám pomůže správně nastavit biologické hodiny, takže problém s usínáním jako mávnutím kouzelného proutku přestanete řešit. Stejného principu využívají sportovci při překonávání jet legů, proč byste nemohli i vy?

7. Reverzní psychologie

Namísto toho, abyste se snažili usnout, zkuste se snažit zůstat vzhůru. Stará dobrá reverzní psychologie se osvědčuje i v tomto případě. Snaha o to za každou cenu usnout je zkrátka zaručený recept jak zůstat vzhůru, tak zkuste svůj mozek přechytračit.

8. Pijavice, ovce nebo opium

Moderní metody vás nezaujaly? Věříte spíše tradičnímu přístupu? I pro vás máme tipy – oba z Francie 16. století. První navádí, abyste si za ucho položili pijavici, poté, co se přisaje ji odtrhli, a do děr vložili trochu opia. Nemůžete sehnat pijavici? Tak to vám možná přijde vhod druhý tip – ten radí, abyste zabili ovci, a její teplé plíce si přiložili z každé stany hlavy. Nechte je na místě dokud nevychladnou.¨

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek