Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Barbie poprvé dostane hidžáb. Nová panenka od Mattelu se inspirovala americkou sportovkyní

Barbie poprvé dostane hidžáb. Nová panenka od Mattelu se inspirovala americkou sportovkyní

Firma Mattel chystá novou panenku. Barbie, která bude mít podobu šermířky Ibtihaj Muhammadové, bude mít jako příslušenství kord a vůbec poprvé v historii hidžáb. Prodávat by se měla od příštího roku.

Panenka s pokrývkou hlavy bude součástí kolekce Shero, která obsahuje Barbie, které mají podobu významných a úspěšných žen. Hračky s vlastní podobiznou se tak podle magazínu The New Yorker dočká i šermířka amerického původu Ibtihaj Muhammadová, která jako první americká sportovkyně startovala na olympijských hrách v roce 2016 v tradiční muslimské pokryvce hlavy hidžábu. Panenka bude mít také kord a ochrannou kuklu.

„Jsem šťastná, že malé holčičky si teď budou moci hrát s Barbie, která se rozhodla, že bude nosit hidžáb. Splnil se mi dětský sen,“ uvedla Muhammadová na svém twitteru. Při navrhování panenky měla prý tři přání. Aby její figurka měla silnější nohy jako má ona, tmavé oční linky a hidžáb.

Mezi další významné ženy, které mají hračku se svojí podobou v kolekci Shero, patří například olympijská gymnastka Gabby Douglasová, modelka Ashley Grahamová nebo herečka Zendaya. Panenky přitom nejsou podobné svým vzorům jen obličejovými rysy a vlasy, ale i tělesnými proporcemi. Firma Mattel se tak snaží odrážet kritiku, která se na ni už roky snáší.

Loni například uvedla na trh Barbie z řady Fashionista, které obsahují panenky, které představují vysoké a menší ženy, i ty, které mají plnější křivky než klasické panenky od Mattela. Také mužská verze hračky se pozvolna mění. Přítel Barbie Ken je od letošního června k dostání v sedmi barevných odstínech kůže.

Firmu Mattel už několik let obviňují lidé z toho, že díky svým panenkám s perfektním vzhledem vytváří pro dívky nedosažitelný vzor. Touha k jeho přiblížení pak může vést i k psychickým potížím a poruchám příjmu potravy. Firma uvedla, že ve srovnání s loňským rokem jí za minulé čtvrtletí klesly prodeje o 6 %.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek