Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Divoká loga českých měst a krajů. Prohlédněte si ta, která budí emoce

Divoká loga českých měst a krajů. Prohlédněte si ta, která budí emoce

Nové logo Liberce opět vyvolalo diskusi o tom, jak má logo města správně vypadat a kolik by takový počin měl stát. I když se jedná o design, jehož hodnocení bude vždy ovlivněno osobním názorem každého člověka, nad určitými aspekty se dá diskutovat. Může logo kraje odkazovat na vlajku? A musí být čitelné?

Logo Liberce

Posledním příspěvkem do debaty o logotypech měst je Liberec. Město po šestnácti letech představilo nový návrh, jenž veřejnost rozdělil na dva nesmiřitelné tábory. Podle některých lidí je logo pěkné, čisté, stylové a moderní, podle jiných vypadá jako překlep na klávesnici.


 
Návrh má na svědomí pražský designér Ondřej Zámiš, jenž je autorem například vizuálů centrály UNESCO v Kutné Hoře. O Liberci prý chtěl říct, že je to moderní město, které hledí do budoucnosti. Stříška u písmene L má odkazovat na ještědský vysílač, známou dominantu Liberce.

„Moderní logo musí být jednoduché, zapamatovatelné a umožňovat určitou hravost, co se týče barevnosti a použitých grafických motivů,“ uvedl designér pro Blesk.cz. 
 
„Logo nejde posuzovat podle jednoduchého obrázku, je to o tom, co všechno ty prvky umožňují a jaký jednotný styl nabízejí. Tyhle široké konotace samozřejmě veřejnost úplně nezná, je potřeba dát logu nějaký čas, ta aplikace pak ukáže, co všechno umožňuje,“ dodal autor vítězného návrhu.

Logo Ostravy

Ostrava!!! Banik!!! Stodolní!!! Miluju tě!!! Tak vypadá logo Ostravy, které město v roce 2008 vytvořilo ve spolupráci s předním grafickým studiem Najbrt. Jedná se o jednoduchý nápis Ostrava doplněný o tři vykřičníky. Stálo 1,8 milionu korun. Město logo vybralo ze šesti návrhů, které pro ně studio vytvořilo.
 
Tři vykřičníky mají vyjadřovat energii, sebevědomí a humor, řekl tehdy zakladatel studia Aleš Najbrt. Ostravané jsou podle něj přesně takoví. Tři vykřičníky vymyslel jako symbol, před který lze doplňovat nejrůznější slova.

Logo Strategie rozvoje Ústí nad Labem

Emoce vyvolává i logo Strategie rozvoje města Ústí nad Labem z roku 2015. Podle kritiků vypadá jako nepovedený vtip. Město ve veřejné soutěži vybralo návrh karikaturisty Radka Fettera, jenž na logu pracoval zhruba týden. Dostal za něj 15 tisíc.
 
„Nevěřím. To musí být apríl nebo co,“ napsal o logu na Facebooku uživatel Jiří Vilímek. „Když už i lidi z Ústí říkají, že je to hnus, tak to je pak hodně špatný,“ dodal Otto Libal. Názorů tohoto typu se našlo několik desítek.
 
Fetter z negativních reakcí radost neměl. Je podle něj přirozené, že se lidem něco nelíbí, a myslí si, že podobná diskuse by vznikla u každého návrhu. Stejně se ale rozhodl kritiku nenechat být a vytvořil karikaturu, kde zobrazil lidi s rozdílným názorem jako exkrementy. Účasti v soutěži nelituje.

Která další loga vzbudila emoce? Pokračujte ve čtení na webu Blesk.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek