Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Hotelová loď měla stovky volných míst. Před hurikánem ale odvezla jen hosty, ostatní nechala v nebezpečí

Hotelová loď měla stovky volných míst. Před hurikánem ale odvezla jen hosty, ostatní nechala v nebezpečí

Nepochopitelná bezohlednost, prachsprostý výsměch do smutných tváří malých dětí, žen a starců uvězněných na karibském ostrově Svatý Tomáš po ničivé smršti hurikánu Irma. Přesně tak vypadalo podle několika zdrojů jednání luxusního hotelového koncernu Mariott. Protože Irma zničila místní letiště, tamní hotel vypravil pro své hosty loď. Když se všichni hosté nalodili, zbývaly stále stovky volných míst. V přístavu se mezitím shromáždilo asi 35 lidí, zraněných starců, žen a dětí, kteří rovněž chtěli před následky hurikánu uniknout do bezpečí. Zmizet z cesty hurikánu Jose, který na ostrov směřoval. Jenže místo soucitu kapitána a pomoci námořníků přišlo jen zatroubení lodi a nepochopitelné ponechání zoufalých lidí jejich osudu. 

„Zkrátka nás zanechali v přístavu, mě a dalších 35 lidí. Většina z nás nemá kam jít,“ píše Cody Howard, účastník celé události, na sociální síti Facebook. Tento lovec bouřek jel na ostrov fotit hurikán Irma, nicméně jeho plán na návrat ztroskotal ve chvíli, kdy bylo místní letiště následky přírodních živlů zničeno.

Doufal tak, že se z ostrova, kde docházelo jídlo i voda a elektřina téměř nefungovala, dostane na jedné z lodí. Jaké bylo jeho zklamání, když ani jeho, ani zbylé lidi na palubu plavidla objednaného hotelem Mariott nepustili.

Stejný popis situace potvrzuje i Američanka Naomi Ayalová, která byla na ostrově Svatého Tomáše na dovolené. Tu celý incident znechutil natolik, že odjezd lodi natočila na mobilní telefon a vyvěsila na sociální síť. „Bylo to rozhodnutí Mariottu,“ tvrdí rozhodně. „Na lodi bylo asi 600 míst, tři stovky jich zaplnili hosty hotelu. A pak bylo v přístavu asi 35 lidí, kteří už na loď nemohli, protože hosty nebyli,“ spílá Mariottu Ayalová. Později upřesnila, že loď měla kapacitu 1800 míst, z toho dokonce 1300 bylo volných.

„Místo toho, abychom se mohli dostat na letiště do Portorika a letět domů, museli jsme čekat na hurikán Jose. A to se většina z nás ještě ani nevzpamatovala z hurikánu Irma,“ dodává Ayalová.

Hotel Mariott se odpovědnost snažil přehodit na správu přístavu. Společnost provozující pětihvězdičkové hotely totiž narychlo sestavila seznam svých klientů, které měla loď z ostrova převézt. Tento seznam následně předala přístavní správě, která údajně zakázala, aby byl přepraven kdokoliv další.

A s tím, jak se blížil hurikán Jose, již nebyl čas vyjednávat detaily. Kapitán údajně volal i výkonnému řediteli řetězce hotelů Mariott, který však odmítnul převzít odpovědnost za přepravu „neautorizovaných“ cestujících, tvrdí Ayalová na svém facebookovém příspěvku.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek