Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Jak posílit mysl a cítit se v pohodě? 10 rad pro každý den

Jak posílit mysl a cítit se v pohodě? 10 rad pro každý den

Taky jste si na Nový rok sepsali seznam předsevzetí, ale zatím jste z něj nic nesplnili? Řiďte se tímto návodem každý den a papírek s novoročními sliby můžete zahodit. 

1. Alespoň 15 minut denně tiše přemýšlejte

Čtvrthodinka klidného přemýšlení nad tím, co jste dokázali a chcete dělat lépe, vám pomůže utřídit si myšlenky a obnovit motivaci k dosažení vašich cílů.

2. Jednou denně udělejte něco, z čeho máte obavy

Rádi byste něco udělali, ale brání vám strach, že selžete? Udělejte to! Pokud se pustíte do něčeho, co vás vyvede z vaší komfortní zóny, můžete změnit vnímání sama na sebe.

3. Piště si, za co jste vděční

Zapište si každý den tři věci, za které jste vděční, a změňte tak způsob, jak vidíte svět. Pokud si budete pravidelně připomínat, za co jste v životě rádi, budete podle odborníků lépe spát a nebudete trpět úzkostmi. Zabere vám to jen pár minut denně, je to ale snadný způsob, jak pozvednout svého ducha.

4. Lépe se starejte o své fyzické zdraví

Jakkoliv se můžete snažit myslet pozitivně, váš mozek nebude fungovat efektivně, pokud nemáte dostatek spánku a pohybu a nejíte alespoň trochu zdravě. Nedělejte to ale proto, abyste zhubli nebo vypadali dobře v plavkách. Myslete hlavně na to, že zdravé tělo znamená zdravější a silnější mysl.

5. Mluvte sami k sobě stejně hezky jako k ostatním 

Drsná sebekritika vás nikam neposune, naopak vás drží zpátky. Pokud budete sami k sobě milí a přívětiví, změní se i vaše komunikace směrem k ostatním a budete se cítit lépe. Mluvte proto sami se sebou stejně jako k nejlepšímu příteli.

6. Lépe vnímejte vlastní pocity

Štěstí a hněv jsou emoce, které si uvědomujeme velmi dobře. Ostatní pocity jako smutek nebo strach ale často nechceme dávat najevo. Vaše emoce přitom ovlivňují každé rozhodnutí, které v životě uděláte. Buďte proto se svými pocity více propojení a přemýšlejte o tom, jaký dopad mají na vaše myšlení.

7. Vytvořte si časový plán pro splnění životních snů

Mnoho lidí často říká: „Jednoho dne napíšu knihu“ nebo „Jednou si založím vlastní firmu“. „Jednou“ ale v kalendáři nenajdete, je proto mnohem méně pravděpodobně, že svého cíle skutečně dosáhnete. Proměňte svůj sen v cíl a vytvořte si pro něj realistický časový plán. I když víte, že splnění snu není reálné během dvou let, začněte přemýšlet už dnes, co pro něj budete muset udělat.

8. Věnujte víc času rodině a přátelům

Je snadné dostat se do každodenního koloběhu, kdy nemáte čas na přátele nebo rodinu. Nejedna studie ale prokázala, že čas strávený s vašimi blízkými se odrazí na vaší psychické pohodě. Udělejte z času stráveného s nejbližšími lidmi prioritu.

9. Žijte život, který je v souladu s vašimi hodnotami

Je snadné říkat, že chráníte životní prostředí, skutečně tak činit je ale věc druhá. Žít podle svých hodnot je přitom klíč k posílení vaší duševní síly.

10. Zbavte se jednoho špatného zvyku

Místo abyste říkali, jak začnete jíst víc zeleniny, odpusťte si ten pytel brambůrek, který sníte každý den u televize. Vzdejte se špatných návyků, které vás okrádají o duševní sílu, a přejděte na zdravé návyky, které vás posílí.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek