Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Jak rychle usnout po procitnutí uprostřed noci? Lékaři znají odpověď

Jak rychle usnout po procitnutí uprostřed noci? Lékaři znají odpověď

Poruchami spánku trpí v moderní společnosti stále větší procento lidí. Stres z nespavosti se pak často promítá i do dalších zdravotních potíží. Náhlé probuzení v noci, jeden z příznaků insomnie, pak zná drtivá většina z nás. Jak tedy předejít zvětšení již existujících potíží a navrátit se uprostřed noci poklidně do spánku? Na to odpovídá nová kniha doktora Michaela Breuse.

Obsáhlé sdělení uznávaného specialisty na kvalitu lidského spánku se dá zjednodušit pomocí dvou základních tipů. Dr. Breus za prvé radí, abychom po nechtěném probuzení nevstávali, pokud to není nezbytně nutné. I obyčejné posazení na posteli totiž zintenzivní tlukot srdce a příliš vysoká tepové frekvence nám brání ve spánku.

Jestli tedy po nočním probuzení máte ve zvyku chodit na záchod, což dle dr. Breuse dělá drtivá většina lidí, zůstanete vzhůru určitě déle. Ideální tepová frekvence pro usnutí se různí člověk od člověka, ale dá se říci, že se pohybuje zhruba okolo 60 tepů za minutu. I obyčejné posazení na posteli rychlost bití srdce zvýší nad požadovaný limit, protože srdeční sval musí najednou při pumpování překonávat i gravitaci.

Tipy, jak snáze usnout uprostřed noci, se dočtete na webu Reflex.cz.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek