Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Jste unavení? 4 tipy, jak se lépe vyspat

Jste unavení? 4 tipy, jak se lépe vyspat

"Jsem tak unavený," slýcháváme často. Po dobrém spánku má člověk víc energie, cítí se šťastnější a spokojenější. Lidé po celém světě spí v průměru 7 až 8 hodin denně, přesto pociťují nedostatek spánku. Naštěstí dnes existují moderní aplikace a cesty, které nám pomohou lépe spát a vstávat svěží. 

Nechoďte do postele sami

Vezměte si s sebou pomocníky moderní doby. Existuje například speciální podložka, která měří tlukot srdce, teplotu v pokoji, hluk, spočítá hodiny hlubokého spánku. To nejdůležitější je, že dokáže ráno vzbudit v momentě, kdy má člověk nejlehčí spánek. Buzení ve fázích hlubšího spánku totiž způsobuje následnou únavu. 

Aplikace pro iPhone Sleep Cycle umí také některé funkce, jako popisovaná podložka. Mobil se položí na postel nebo na stůl vedle postele, aplikace detekuje pohyby a podle toho dokáže probudit člověka v rozmezí 30 minut podle toho, kdy je to pro spícího nejlepší.

Obdobná aplikace pro Android je velmi podobná, navíc budí přirozenými zvuky a při zazvonění budíku se zobrazí malý test, aby si aplikace byla jistá, že je spáč vzhůru.  

Usnout i bez prášků

S nespavostí můžou pomoci i videa navozující takzvanou ASMR, specifickou reakci popsanou relativně nedávno. Lidé na videu navozují šepotem příjemné pocity. Na některé lidi to působí jako prášek na spaní.

Večerní smoothie

Překvapivé je, že smoothie, které obsahuje višně dokáže podle lékaře Roberta S. Rosenberga pomoci usnout. Obsahuje melatonin, který navozuje ospalost a proanthocyanidin, který tento stav udrží celou noc.

Rozmixujte následující ingredience: hrnek řeckého jogurtu, tři čtvrtě neslazeného mandlového mléka, 10 až 12 mandlí, 2 lžičky skořice, 1 mražený banán, tři čtvrtiny hrnku mražených třešní.

Léky

Když nezaberou zmíněné metody, mohou zabrat ještě některé nové léky, například Melatonin, Ramelteon, Tasimelteon a Agomelatin.

Antihistaminika znají dobře alergici, pomáhají také při poruchách spánku.

Prášky na spaní jako lunesta či ambien, uleví člověku od úzkosti a tím pomáhají rychleji usnout.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek