Krásná těla berou Instagram útokem. Podívejte se na ta, která vydělávají nejvíc

Anna Vacková

V říjnu 2010 se dva mladíci Kevin Systrom a Mike Krieger rozhodli využít nostalgie po klasické a polaroidové fotografii a vytvořili aplikaci, která i z obyčejné fotografie pomocí filtrů a úprav vytvoří malý zázrak.  Instragram byl od samého počátku projekt s globální ambicí, za pouhé dva měsíce nalákal milion uživatelů. V průběhu let se tato sociální síť začala dramaticky proměňovat, přispělo k tomu mnoho faktorů od neustálých inovací, zpřístupnění aplikace pro operační systém android, až po vstup Facebooku v roce 2012. Každý den se objeví na sociální síti v průměru 80 milionů snímků. Mezi ty nejúspěšnější patří ty, kteří se zaměřují na zdravý životní styl a cvičení. 


Dle stránky brandwatch.com je 90℅ uživatelů mladší než 35 let. Zejména ti investují značnou část výdělku do své vizáže a zdravého životního stylu. Vzhledem k tomu, že každý den je na síti aktivních 400 milionů lidí, vytváří Instagram obrovský potenciál pro zpeněžení obsahu. Masivní kategorii, která slaví úspěch na této sociální síti, je fitness, jóga a s tím spojené stravování. Tito lidé poodhalením svého osobního života a předváděním svého dokonalého těla, získávají obdiv potencionálních zákazníků.

Fitness trenér Ross Dickerson uvedl v americkém vydání Forbes, že sdílením svých fotografií vydělává průměrně 500 dolarů denně, v těch slabších pouze 300. Pomocí svého účtu láká lidi na web, kde prodává jídelníčky a návody na cvičení. Stejný model praktikuje i Češka žijící v Americe Zuzka Light, která se zaměřuje hlavně na ženy. Na webových stránkách nabízí po zaplacení měsíčního členství přístup k různým druhům cvičení a receptů. Účet wrestlera a herce známého například z filmu Rychle a zběsile Dwaynea Johsona sleduje 78 milionů lidí.

sinfin.digital