Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Krásná těla berou Instagram útokem. Podívejte se na ta, která vydělávají nejvíc

Krásná těla berou Instagram útokem. Podívejte se na ta, která vydělávají nejvíc

V říjnu 2010 se dva mladíci Kevin Systrom a Mike Krieger rozhodli využít nostalgie po klasické a polaroidové fotografii a vytvořili aplikaci, která i z obyčejné fotografie pomocí filtrů a úprav vytvoří malý zázrak.  Instragram byl od samého počátku projekt s globální ambicí, za pouhé dva měsíce nalákal milion uživatelů. V průběhu let se tato sociální síť začala dramaticky proměňovat, přispělo k tomu mnoho faktorů od neustálých inovací, zpřístupnění aplikace pro operační systém android, až po vstup Facebooku v roce 2012. Každý den se objeví na sociální síti v průměru 80 milionů snímků. Mezi ty nejúspěšnější patří ty, kteří se zaměřují na zdravý životní styl a cvičení. 


Dle stránky brandwatch.com je 90℅ uživatelů mladší než 35 let. Zejména ti investují značnou část výdělku do své vizáže a zdravého životního stylu. Vzhledem k tomu, že každý den je na síti aktivních 400 milionů lidí, vytváří Instagram obrovský potenciál pro zpeněžení obsahu. Masivní kategorii, která slaví úspěch na této sociální síti, je fitness, jóga a s tím spojené stravování. Tito lidé poodhalením svého osobního života a předváděním svého dokonalého těla, získávají obdiv potencionálních zákazníků.

Fitness trenér Ross Dickerson uvedl v americkém vydání Forbes, že sdílením svých fotografií vydělává průměrně 500 dolarů denně, v těch slabších pouze 300. Pomocí svého účtu láká lidi na web, kde prodává jídelníčky a návody na cvičení. Stejný model praktikuje i Češka žijící v Americe Zuzka Light, která se zaměřuje hlavně na ženy. Na webových stránkách nabízí po zaplacení měsíčního členství přístup k různým druhům cvičení a receptů. Účet wrestlera a herce známého například z filmu Rychle a zběsile Dwaynea Johsona sleduje 78 milionů lidí.

Ve spolupráci se značkou Under Armour vytvořil kolekci triček, kterou propaguje na Instagramu a je velkým motivátorem v oblasti fitness. I etablování trenéři, jako například Jillian Michaelsová, si uvědomují vliv této sociální sítě a snaží se jejím prostřednictvím nabalit nové zákazníky. I přesto je stále prostor pro nové tváře. Značka Reebok oslovila k propagaci mladičkou modelku Gigi Hadidovou, její sláva postupně rostla též díky této sociální síti. Gigi se věnuje boxu a je idolem mnoha mladých dívek, konkrétně jí sleduje 30 milionů fanoušků. 

Další trik, který na zákazníky funguje, jsou výsledky a tak svůj e-book propaguje například jógová lektorka Jessica Olieová. Na svém účtu sdílí pokroky spokojených zákazníků a popisuje svojí rychlou cestu k profesionální výuce jógy. Právě osobní přístup a sdílení osobních problémů pomáhají prodávat. Olieová  sdílela videa a fotografie během svého svatebního dne, čímž si buduje důvěru u svých věrných 350 tisíc fanoušků, kteří se mohou proměnit v zákazníky. Z čísel vyplývá, že pro relativně pohodlný život není potřeba mít miliony sledujících. Sponzoři začínají oslovovat vycházející hvězdičky s potenciálem. V oblasti jógy jím je americká značka oblečení ALO Yoga, která za označení na fotografii podporuje celou řadu mladých jogínek po celém světě.

Od jisté hranice fanoušků se stává Instagram prácí téměř na plný úvazek. Úplně se proměnil i princip sociální sítě, kdy prvotně šlo o zaznamenávání situací okolo sebe, nyní je účet sám o sobě značkou a jeho hlavní protagonista musí být na většině fotografii. Selfie není pokaždé zárukou fungujícího příspěvku a tak si musí uživatelé budovat kolem sebe tým, který pořídí nejkvalitnější fotografie s co největším zásahem. Nejnovější inovací srpna minulého roku jsou takzvané Instagram Stories, velmi krátká videa, která přímo konkurují další sociální síti Snapchat. Ta jsou také využitelná k propagaci a mnoho instagramerů je využívá podobně jako Youtube, kdy několik po sobě jdoucích videí hovoří ke svým fanouškům.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek