Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Lidl propustil unikátního zaměstnance: Moc pracoval a nechtěl nic za přesčasy

Lidl propustil unikátního zaměstnance: Moc pracoval a nechtěl nic za přesčasy

Pro dobrotu na žebrotu. Tak by se dal krátce vystihnout případ manažera Lidlu v Barceloně, který v práci trávil pravidelně hodiny přesčas. Místo toho, aby se dočkal ocenění, nastal pravý opak. Firma ho za jeho příliš velké pracovní nasazení vyhodila.

Zaměstnanec vystupující v médiích jako Jean P. pracoval jako manažer Lidlu v Barceloně a v práci trávil mnohem více času, než bylo nutné. Navíc své přesčasy firmě nehlásil, a tak mu nebyly propláceny. A co víc, ke stejnému přístupu a nasazení dokonce vybízel i další zaměstnance. Informoval o tom deník El País.

Jean P. často pracoval i 80 minut před začátkem pracovní doby. To znamená, že do práce jezdil i kolem páté hodiny ranní a připravoval prodejnu na nápor zákazníků. Zboží mimo jiné naceňoval a rovnal. Takto si ale počínal, aniž by o tom informoval svého zaměstnavatele. Dokonce se vždy čipem v práci přihlásil až ve chvíli, kdy začali přicházet ostatní zaměstnanci. A kdyby si na něj ostatní nestěžovali, zřejmě by se nic nezměnilo.

Jenže Jean P. začal i ostatní kolegy nabádat k tomu, aby pracovali podobně jako on ještě před pracovní dobou. Záleželo mu prý na tom, aby obchod dokonale fungoval. To se ale pochopitelně ostatním zaměstnancům nelíbilo a začali si na Jeana P. stěžovat. Firma se k tomu postavila úplně jinak, než samotný manažer očekával. Když ho Lidl potrestal za to, že pracuje až moc, byl hodně zaskočen. „Abychom mohli splnit prodejní cíle firmy, bylo nutné pracovat mimo otevírací dobu,“ vysvětloval Jean P. svoje pohnutky deníku El País.

Podle Lidlu se ale jedná o vážné porušení pracovní smlouvy, protože v ní jasně stojí, že musí být zaměstnanci proplacena každá odpracovaná minuta. Jeana P. navíc usvědčily kamery, které dokázaly, že skutečně pracuje déle, než je „povoleno“. Proto se firma rozhodla s mužem rozvázat poměr. Proti takovému jednání se ohradil advokát manažera, který upozorňuje na to, že pokud jeho klient porušil nějaká pravidla, bylo to jen ve prospěch firmy.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek