Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Nivea žehlí trapas kvůli rasistické reklamě. Sloganu „Bílá je čistota" využila krajní pravice

Nivea žehlí trapas kvůli rasistické reklamě. Sloganu „Bílá je čistota" využila krajní pravice

Kosmetická značka Nivea žehlí trapas na sociálních sítích. Na Facebooku zveřejnila reklamu na antiperspirant, který doprovodila sloganem „white is purity“ neboli „bílá je čistota“. Toho se okamžitě chytla krajní pravice.

Stránka Nivey na Facebooku má celosvětově téměř 20 milionů fanoušků. Reklamní post cílil na ty z Blízkého východu. Jeho popularita ale hranice regionu přesáhla. To když se ho chopilo krajně pravicové hnutí Alt-right.

„Nivea: oficiální antiperspirant Alt-right,“ hlásal jeden z účtů extremistů. Další zmínil, že si Nivea vybrala stranu, na které stojí a přidal i dva nejpopulárnější komentáře pod originálním příspěvkem obsahující fotku Adolfa Hitlera a žabáka Pepeho, kterého Liga proti hanobení loni zařadila mezi nenávistné symboly.

Jiní lidé však německé značce spílali za rasistický post. Nivea posléze uznala, že její příspěvek doprovázený slovy „Udržuj to čisté, udržuj to jasné. Nenech nic to zničit“ mohl působit zavádějícím dojmem.

„Byly tu rostoucí obavy ohledně etnické diskriminace kvůli příspěvku na naší stránce. Hluboce se omlouváme komukoli, koho tento specifický post mohl urazit. Po zjištění, že je zavádějící, okamžitě jsme ho odstranili,“ komentoval mluvčí společnosti Beiersdorf, pod nějž Nivea spadá. Dodal, že značka je symbolem odlišnosti, tolerance a rovných příležitostí.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek