Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Nová naděje letu MH370: Hledat ho bude soukromá firma, s Malajsií má unikátní dohodu

Nová naděje letu MH370: Hledat ho bude soukromá firma, s Malajsií má unikátní dohodu

Jedno z největších mystérií letecké dopravy se možná konečně dočká svého rozuzlení. Malajsijská vláda totiž kývla americké firmě Ocean Infinity, která se nabídla, že najde již tři roky ztracený let MH370. Ten se z radarů ztratil v rozsáhlé oblasti mezi Malajsií a Austrálií; letos v lednu vlády vzdaly další pátrání po letounu jako beznadějné. 

Když v počátku letošního roku vlády svou snahu o nalezení letounu vzdávaly, pozůstalí obětí předpokládané letecké nehody rudli vzteky. Jenže k zastavení prohledávání rozsáhlé oblasti byl důvod – trvalo to již moc dlouho a stálo hromadu peněz: okolo 200 milionů dolarů. Oba zádrhele se nyní podařilo obejít.

Malajsijská vláda totiž přijala nabídku americké společnosti Ocean Infinity, která bude hledání o zmizelém letu financovat z vlastní kapsy a o odměnu se přihlásí až ve chvíli, kdy letadlo najde. Malajsijská vláda již dříve vypsaly na nalezení letadla odměnu. „Veškeré náklady ale firmy musejí nést samy. My jim pouze vyplatíme odměnu, pokud budou úspěšné," řekl náměstek malajsijského ministra dopravy Abdul Aziz Kaprawi s tím, že výše odměny nebyla stanovena. K odměně si však firma v případě úspěchu může téměř jistě připsat celosvětové PR zdarma.

Ocean Infinity nyní mnohem lépe ví, kde má hledat. V okamžiku, kdy totiž vlády svoji snahu vzdaly, vydala totiž Organizace vědeckého a průmyslového výzkumu Commonwealthu (CSIRO) nová data, která zúžila oblast, kde by se letoun měl nacházet: přibližně na 25000 kilometrů čtverečních. „A Ocean Infinity se zaměří právě na tuto oblast,“ uvedl nyní australský ministr dopravy Darren Chester.

Let MH370 se ztratil z radarů 8. března 2014, o jeho osudu se ale mnoho neví. „Víme, že letoun spadnul do jižní části Indického oceánu. Nevíme však, jestli byl kapitán letadla zapletený do zmizení letu, nevíme, proč byl odpovídač vypnutý, a nevíme, proč došlo k pádu,“ tvrdí skupina pozůstalých, která je sdružená v rámci organizace Voice370.

Letadlo mířilo z malajsijského Kuala Lumpur do Pekingu. Když se dostalo z malajsijského vzdušného prostoru, tak se kapitán s letovým provozem standardně rozloučil. „Dobrou noc, malajsijské tři-sedm-nula.“ V té době letadlo letělo ve standardní letové hladině okolo deseti kilometrů a nic nenasvědčovalo tomu, že by mělo nějaké problémy.

Po deseti minutách se s letem MH370 spojil kapitán jiného letadla, ale slyšel už jen praskání statické elektřiny a huhlání. Poté letadlo zvýšilo svou letovou hladinu o 3,5 kilometru, aby následně prudce otočilo na západ a kleslo na hladinu 3600 metrů. Podle amerických vyšetřovatelů pak letadlo mohlo v letu pokračovat asi ještě čtyři hodiny, mohlo tedy uletět ještě 3500 kilometrů, než mu došlo palivo.

 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek