Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Starbucks i Kellogg’s. Takto Trumpovi příznivci bojkotují “levicové” potraviny

Starbucks i Kellogg’s. Takto Trumpovi příznivci bojkotují “levicové” potraviny

Přesně podle přísloví o hrubé záplatě na hrubém pytli se chovají příznivci prezidenta Donalda Trumpa. Bojkot výrobků firem, které k politice americké hlavy státu chovají sympatie, oplácejí stejnou mincí. Mezi “levicové” potraviny se tak dostala třeba káva ze Starbucks nebi kukuřičné lupínky Kellogg’s.

Konkrétně společnost Kellogg’s, jejíž lupínky mají na severoamerickém trhu pohodlnou pozici spotřební ikony, si nenávist Trumpových příznivců vykoledovaly už v roce 2016. Tehdy se vedení firmy rozhodlo stáhnout inzerci z “alternativně pravicového” webu Breitbart. Manažeři Kellogg’s tehdy uvedli, že nechtějí svou inzercí podporovat šíření hodnot, které “nejsou v souladu s filozofií společnosti.” Čtenáři Breitbartu, který mimochodem provozuje někdejší Trumpův hlavní stratég Steve Bannon, to vzali osobně a vyhlásili kukuřičným lupínkům obchodní válku. Výsledek? Kellogg’s dočasně spadly výdělky, společnost ale nikdy nekomentovala možnost, že by za to mohli rozzlobení čtenáři Breitbartu.

Chobani

Mlékárenská společnost Chobani se na začátku tohoto roku pustila do křížku s pravicovým konspirátorem Alexem Jonesem. Ten na svém webu Infowars napsal, že Chobani do Spojených států “dováží imigranty, kteří se dopouštějí znásilnění amerických žen.” Zakladatel a šéf Chobani Hamdi Ulukaya si to nenechal líbit a Jonese zažaloval. Konspirátor se v květnu omluvil, twitterová iniciativa vyzývající k bojkotu Chobani nicméně žije vlastním životem.

V případě společnosti, která vznikla roku 2005 na místě uzavřené továrny Kraft Foods, se ale výzvy k bojkotu ze strany krajní pravice ukázaly jako efektivní marketingový nástroj. Ulukaya, který je známý jako mistr tohoto oboru, si na faktu, že zhruba 300 z jeho 2000 zaměstnanců jsou uprchlíci, postavil úspěšnou kampaň.

Starbucks

Globální síť kaváren Starbucks to má s příznivci Donalda Trumpa těžké už od Vánoc roku 2015. Tehdy budoucí americký prezident řetězec kritizoval za to, že se v jeho provozovnách neobjevily vánoční stromečky. Na konci roku 2016 ještě přituhlo a mráz přišel s nadsázkou řečeno z Aljašky. Uživatel Twitteru jménem Baked Alaska totiž vyzval svým 123 tisíc followerů, aby nejen bojkotovali Starbucks, ale taky “sledovali zaměstnance této firmy.”

Od té doby je Starbucks hlavním terčem lidí, kteří se hlásí k tvrdé americké pravici. Aktuálně má globální kavárenská síť na talíři podporu, kterou vyslovila stejnopohlavním párům. Ve Starbucks to provedli jednoduše. Na kelímky natiskli stylizovaný obrázek líbajících se žen.

Držte si peněženku

Aby bylo spravedlnosti učiněno zadost, je třeba poznamenat, že Trumpovi odpůrci si také neberou servítky. Iniciativa Grab Your Wallet taxativně vyjmenovává zhruba sedm desítek společností, jejichž produkty by si neměl koupit nikdo, kdo nesouhlasí s politikou Donalda Trumpa. V čele pomyslného žebříčku se nacházejí firmy Trumpovy dcery Ivanky. Na seznamu je ale také Amazon, AT&T, IBM nebo hotelový srovnavač Trivago.

Nejnověji se na seznam firem, které si zaslouží bojkot, dostaly hamburgery Wendy. Firma k tomu přišla jako slepý k houslím. Extremisté totiž začali maskota hamburgerů svévolně využívat jako antisemitský symbol. Přestože se proti tomu management Wendy tvrdě ohradil, Grab Your Wallet nevinné hamburgery i nadále považuje za symbol nejodpornějšího extremismu.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek