Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Už si je nemusíte odpírat. Těchto 6 potravin předchází neprávem špatná pověst

Už si je nemusíte odpírat. Těchto 6 potravin předchází neprávem špatná pověst

Současná honba za zdravým životním stylem způsobila, že se řada potravin, které lidstvo konzumuje odnepaměti, najednou ocitla na pranýři. Těchto 6 poživatin ale není tak špatných, jak se o nich často tvrdí. V rozumných dávkách vám dokonce mohou prospět.

Káva

O kofeinu a jeho škodlivých účincích byly popsány stohy papíru. Káva ale není tak špatná, jak si někteří myslí. Vědci ze Stanfordovy univerzity zjistili, že pravidelní pijáci černého nápoje nejen pomaleji stárnou, ale také méně často trpí nejrůznějšími záněty. Kofein totiž zabraňuje produkci proteinu zvaného interleukin-1 beta, který usnadňuje rakovinné bujení a působí náchylnost k depresím, Alzheimerově chorobě nebo nemocem krevního oběhu.

Čokoláda

Pokud se zaměříte na čokoládu s obsahem kakaa vyšším než 70 % a budete ji konzumovat v rozumné míře, dostanete díky ní do těla prospěšné antioxidanty, hořčík a železo, které v sobě v bohaté míře skrývá. Antioxidanty mají kromě protizánětlivého účinku pozitivní vliv na prevenci chorob srdce a krevního cyklu. Současně je dobré myslet na to, že všeho moc škodí a nepřehánět to s nadměrnou konzumací.

Víno

Množství je důležité hlídat i u alkoholu. V roce 2008 na vzorku 200 tisíc zkoumaných osob vědci na Evropském kardiologickém kongresu prokázali, že umírněná konzumace vína, kdy by dávka pro ženu neměla překročit deci denně a v případě muže dvojnásobné množství, pomáhá zamezit chorobám srdečního cyklu.

Popcorn

Pokud patříte k lidem, kteří si nedovedou představit návštěvu kina bez zakoupení kornoutu s popcornem, můžete si svou pochoutku do budoucna dopřávat bez výčitek. Pražená a především pak solená kukuřice patří mezi nejzdravější pochoutky a nemá ani příliš kalorií. Navíc funguje popcorn jako spolehlivé plnidlo, takže si odpustíte i nájezd na ledničku po návratu z kina.

Máslo

Zapomeňte na nejrůznější náhražky a kupte si skutečné máslo. Mléčný výrobek obsahuje dvě z nejdůležitějších nenasycených mastných kyselin – omega-6 a kyselinu linolovou, které tělo nedokáže samo vyprodukovat, ačkoliv jsou prospěšné pro jeho fungování.

Maso

Člověk je svým založením všežravec, a tak by byla chyba vyřadit zcela z jídelníčku maso. I v tomto případě ovšem opět platí zlaté pravidlo nic nepřehánět. V rozumné míře je maso bohatým zdrojem potřebných živin, jako jsou bílkoviny, ale také vitamín A, zinek nebo železo.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek