Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Ve tři odpoledne si dejte šlofíka. Budete zdravější a kreativnější, tvrdí odborníci

Ve tři odpoledne si dejte šlofíka. Budete zdravější a kreativnější, tvrdí odborníci

Jak dlouho spíte? A kdy? Studie prokázaly, že i lidé, kteří spí málo, se mohou vyhnout nepříjemnostem pramenícím ze spánkové deprivace. Stačí, aby si během dne dali krátkého šlofíka.

Ideální dobou na to si zdřímnout je podle listu The Independent třetí hodina odpolední. Poté by měl člověk spát zhruba 20 až 30 minut. Déle ne, protože by se dostal do fáze hlubokého spánku a po probuzení by mohl být naopak ospalý a méně ostražitý.

Dlouhý odpolední spánek by navíc mohl způsobit složitější usínání v noci. Sdružení Sleep Council ve svých zprávách tvrdí, že přibývá Britů, kteří v noci spí méně než sedm hodin. Vzrostl i počet lidí, kteří usnou na méně než pět hodin.

„Když jste spánkově deprimovaní, má to špatný vlil na vaši náladu, koncentraci, zdraví a imunitní systém,“ vysvětluje Rajkumar Dasgupta z Univerzity v Jižní Karolíně. Právě lidem se spánkovým deficitem by mohl odpolední šlofík také pomoci.

Po krátkém zdřímnutí jsou lidé kreativnější, mají lepší paměť a lépe se učí. Snižuje se také pravděpodobnost, že udělají chybu a způsobí nehodu. Krátké šlofíky už podporují i některé společnosti jako například Google nebo Uber.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek