Vědci objevili pravděpodobně nejstarší důkaz pozemského života

Pro někoho by to byl jen kus skály, pro vědce má ale nový nález v kanadských horách ohromný význam. Zkamenělá vlákna, na která narazili, jsou totiž s největší pravděpodobností nejstarším dokladem života na planetě Zemi.

Díky novému objevu to vypadá, že pozemský život existoval už před 4,28 miliardami let. Vědci jsou o tom přesvědčeni poté, co narazili na zkamenělinu v Kanadě. O svůj objev se se světem podělili prostřednictvím článku v odborném časopise Nature.

Pokud se stáří nálezu potvrdí, bude to znamenat, že se život na modré planetě objevil jen krátce poté, co sama vznikla. Materiál, o kterém jsou odborníci přesvědčeni, že je vlákny organického původu, má velikost asi jedné desetiny průměru lidského vlasu.

Matthew Dodd z londýnské University College, který prováděl rozbor nalezených látek, se domnívá, že jde o přelomový objev. „Tento nález odpovídá na největší otázky lidstva, které jsou: Odkud pocházíme a proč jsme tady,“ cituje vědce BBC.

Vědci své odhalení učinili v hornatém pásu zvaném Nuvvuagittuq Supracrustal Belt v kanadské provincii Quebec. Místo je z geologického hlediska známé tím, že se jedná o staré dno oceánu, které obsahuje některé z nejstarších vyvřelin a usazenin známých současné vědě.

Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek