Vědci z NASA objevili přes dvě stě nových planet. Na deseti z nich by mohl existovat život

Počet známých planet vně naší solární soustavy se nově vyhoupnul přes čtyři tisíce. Vědci z NASA totiž na obloze nyní objevili 219 nových objektů. Z toho minimálně deset z nich splňuje předpoklady pro život. Lidstvu se tak otevírají další hypotetické možnosti, kam se přemístit, až Země nebude stačit.

Výzkumníci objevili v těchto dnech dle listu The Independent více než dvě stovky nových planet, které se nacházejí za hranicemi sluneční soustavy. Z toho deset z nich splňuje teoreticky podmínky pro život. Nejsou ani příliš blízko, ani příliš daleko od horkých hvězd, takže by na nich mohla existovat voda. Právě přítomnost vody je jedním z hlavních faktorů, podle kterého se dá určit, zda by v místě mohl existovat život.

Počet objevených planet mimo náš solární systém nyní překonal hranici čtyř tisíc. To je celkový počet těles, která výzkumníci zatím za použití Keplerova vesmírného teleskopu objevili. Padesát z nich se velikostně podobá Zemi a na více než polovině z nich by teoreticky mohl existovat život.

Keplerův teleskop pomáhá vědcům mapovat oblohu. Experti navíc věří, že pozorováním i neobyvatelných planet se dá vypozorovat určitá pravidelnost v rozmístění a pro vědce tak může být snazší objevovat nové světy, kde by mohla existovat nějaká forma života.

Nacházení nových „Zemí“ je navíc například podle vědce Stephena Hawkinga nutností. Ve svém nedávném prohlášení totiž uvedl, že Modré planetě zbývá asi posledních 100 let, kdy ji budou moci lidé obývat. Planetu podle vědce totiž totálně zničilo globální oteplování a je proto nutné začít kolonizovat nové světy ve vesmíru.

Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek