Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Vytvoření žvanírny nebo rozumný krok? Twitter zdvojnásobil limit znaků hlavně kvůli ziskům

Vytvoření žvanírny nebo rozumný krok? Twitter zdvojnásobil limit znaků hlavně kvůli ziskům

Twitter se minulý týden odhodlal k revolučnímu kroku. Zahodil svůj charakteristický princip a navýšil počet povolených znaků v jednom tweetu ze 140 na dvojnásobek. Ač se to nemusí na první pohled zdát, mikroblogovací síť tím od základů proměnil. Dosud Twitter platil za nástroj pro rychlou a efektivní komunikaci, kde každé písmenko hrálo roli. 280 znaků z této perspektivy najednou dává obří prostor a tlak na maximální úspornost bere spolu s tím za své. První reakce uživatelů byly rozpolcené, po týdnu nastal čas podívat se s lehkým odstupem.

Zlí jazykové tvrdí, že navýšením počtu povolených znaků v jenom tweetu na dvojnásobek, tedy 280, síť v podstatě zapřela svůj prapůvodní smysl a význam. Na druhou stranu se ozývají také pozitivní ohlasy, podle kterých nebudou dvojnásobně dlouhé příspěvky na škodu.

Za rozhodnutím Twitteru je ovšem potřeba hledat čistě pragmatické důvody. Ač se jedná o celosvětově velmi oblíbený komunikační nástroj, svým akcionářům společnost Twitter radost nedělá. Stále totiž své aktivity nedokáže dostatečně zpeněžit.

Od změny povoleného limitu znaků si tak firma slibuje zvýšení obliby u pohodlných uživatel a tím pádem také vyšší finanční zisky. Tímto krokem se totiž Twitter stal výraznějším konkurentem Facebooku, než jakým dosud byl.

Obě sociální sítě totiž až do minulého týdne žily vedle sebe tak nějak v symbióze, nebo rovnou na dvou oddělených kolejích. Každá měla svůj účel a své specifické publikum. Teď se ale Twitter, který měsíčně používá 330 milionů lidí z podstaty proměnil a Facebooku v některých ohledech přiblížil.

A to je přesně to, o co Twitteru jde. Podle slov šéfa společnosti Jacka Dorseyho by se totiž delší tweety měly projevit ve větším zapojením uživatelů a tím pádem ve zvýšené aktivitě, která se v konečném důsledku - snad - projeví v lepších výsledcích společnosti. Alespoň v to kalifornská firma doufá.

První čísla už má Twitter k dispozici. Průměrně 9 procent tweetů psaných v angličtině přesáhlo limit znaků a uživatelé tak museli před zveřejněním zformovat svou myšlenku do menšího počtu slov. Během testování navýšené limitu ovšem toto číslo spadlo jen na jedno procento.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek