Ze sirotčince mezi nejbohatší lidi světa. Senzační příběh krále brýlí Leonarda Del Vecchia

Kristína Paulenková

Když se tento týden italský výrobce oční optiky Luxottica dohodl s francouzskou společností Essilor na fúzi v hodnotě 1,2 bilionu korun, v Česku tato informace nikoho příliš neoslovila. Příběh zakladatele italské firmy Luxottica Leonarda Del Vecchia je přitom jako vystřižený z románu. Vyrostl v sirotčinci, byl chudý, ale pracovitý a dokázal vybudovat impérium s oční optikou. Právě jemu vděčíme za slušivé a moderní obroučky brýlí. Dnes vlastní mimo jiné i oblíbenou značku Ray-Ban. 

Narodil se v chudé rodině. Otec zemřel ještě před jeho narozením a matka nedokázala sama uživit čtyři děti. Vyrůstal tedy v sirotčinci a už ve čtrnácti začal pracovat v továrně na výrobu autodílů a dílků na brýle.

Tam se naučil pracovat s kovem. Del Vecchio byl nesmírně pracovitý a po nocích se vzdělával. Ještě jako teenagera ho napadla myšlenka, která nám dnes připadá naprosto samozřejmá, tehdy ale nebyla – tedy, že brýle mohou být hezkým módním doplňkem. O obroučkách brýlí uvažoval jako o něčem víc než jen pomůcce ke zlepšení zraku.

Fúze za bilion a čtvrt: vzniká globální gigant v byznysu s oční optikou

sinfin.digital