Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Ze skvělého seriálu se stala otravná parodie sebe sama. Ztrácí Sherlock dech?

Ze skvělého seriálu se stala otravná parodie sebe sama. Ztrácí Sherlock dech?

Čekalo se, že čtvrtá série populárního britského seriálu Sherlock pozvedne laťku – prvními třemi sériemi nastavenou hodně vysoko – ještě o něco výš. Ohlasy, které se objevují po odvysílání posledního dílu, ale spíše hovoří o opaku. „Hlavní postava se stala svou vlastní otravnou parodií,“ píše kritik Stuart Heritage v deníku The Guardian.

Nejnovější série na Heritage působí dojmem, že příliš neví, čím chce být. „Nechali ho mnoho zakusit, srazili ho na kolena a zlidštili natolik, že už v něm jen stěží poznáváme toho sexy mladého podivína z pilotního dílu,“ kritizuje Heritage. Podle něho je Sherlock charakterově příliš rozplizlý a potřebuje znovu získat zřetelně rozpoznatelné obrysy. Zkrátka překonat krizi identity.

Z tohoto hlediska byla dle kritikova názoru poslední epizoda The Final Problem už naprostým vychýlením z původní dráhy. „Sherlock se stal otravnou parodií sebe sama,“ míní Heritage. Za problematické považuje kritik také potencionálně napínavé konce epizod rozmetané v dalším díle nějakým banálním dodatečným vysvětlením.

Kritičtější jsou ke čtvrté sérii i diváci. Seriál si v hodnoceních na různých webových fórech o filmech drží stále vysoké hodnocení, oproti minulým sériím si ale o něco pohoršil.  

Seriál je moderním ztvárněním soukromého detektiva Sherlocka Holmese a jeho pomocníka Johna Watsona, jejichž duchovním tvůrcem je spisovatel Arthur Conan Doyle. V hlavní roli hraje Benedict Cumbertach, Johna Watsona ztvárňuje Martin Freeman. 

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek