Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Chtějí-li politici hlasy obyčejných lidi, měli by se jim představit jako běžní a chybující smrtelníci. Komentář Jiřího Štefka

Chtějí-li politici hlasy obyčejných lidi, měli by se jim představit jako běžní a chybující smrtelníci. Komentář Jiřího Štefka

Blížící se termín voleb do Poslanecké sněmovny přinese do české kotliny dvě tradiční „jistoty“ – předvolební klipy a stranické, programové či kandidátské písemné elaboráty všeho druhu. Zatímco klipy se v mnoha případech stanou terčem parodie či posměchu, u písemných „projevů“ to bude mnohem složitější. Nejprve bude velice těžké je napsat a poté i přesvědčit lidi, aby se do nich podívali a pak – alespoň jejich část – i přečetli.

 
 
 

A čeští politici jakoby tíhu tohoto úkolu znali. Ostatně není to zas až tak dávno, kdy místopředseda ČSSD a šéf české diplomacie Lubomír Zaorálek s pokusem o nadsázku uvedl, jaký to je problém, když voliči sociální demokracie nečtou a tudíž i neznají její stranický program. Zcela však „zapomněl“ se ptát po příčině této skutečnosti. Tedy, čím to je způsobeno?

Stejné sebereflexe by se však měly dopustit i jiné strany. I ony vytisknou desítky tisíc letáků, plakátů, brožur a dalších tiskovin, ale přitom vůbec nebudou vědět, kdo a zda je bude číst. Vědí, jak moc přitažlivou a záživnou podobu mají dát knížce či brožuře, jejímž úkolem je přilákat voliče k urnám a k tomu především získat jejich hlas? Nechme se překvapit.

Nabízí se i jiný náhled na celou problematiku. Když na začátku června křtil svoji knihu „Na život!“ předseda lidovců Pavel Bělobrádek, vyjádřil se jeden z kmotrů tohoto literárního počinu Petr Pithart v tom smyslu, že podobné dílo jako stávající místopředseda vlády by měli vytvořit i další politici.

Více si přečtěte na webu Reflex.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek