Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Gabriela Koukalová je marketingový poklad desetiletí. Komentář Viliama Bucherta

Gabriela Koukalová je marketingový poklad desetiletí. Komentář Viliama Bucherta

Co příště zase skvělá biatlonistka Gabriela Koukalová „vyvede“? To je otázka, na kterou už několik let nikdo nezná odpověď. Dovolím si tvrdit, že ji dokonce nezná ani ona sama. Koukalová se nevejde do žádných pouček o marketingu a žádná agentura podobný úkaz (myslím v tom dobrém) nedokáže vymyslet. Jistotu máme jen v tom, že jak ve sportovních výkonech, tak v jejím společenském vystupování, leží zlatý český poklad.

Občas roztržitá a nepředvídatelná Gabriela Koukalová by vlastně neměla současnému pojímání marketingu úplně vyhovovat. Nenechá sebou manipulovat, jak by si někdo někdy přál a je až příliš přirozená a bezprostřední na to, aby se přizpůsobila všemu, co může být po ní požadováno. Přesto je zlatým dolem pro reklamu a zviditelňuje Českou republiku daleko lépe než celá politická scéna dohromady. Proč?

Česko mělo a má výborné biatlonisty, ale prakticky s nikým se nedokážou lidé tolik lidsky ztotožnit (Moravec, Vítková, Šlesingr či Puskarčíková prominou), jako s Koukalovou.

Jistě, kdyby nebyla úspěšná a ve svém oboru jedna z nejlepších na světě, národ by nebyl přikován k obrazovkám tak, jak je tomu dnes. Navíc jakékoli vítězství si vždy každý národ přisvojuje jako celek, přestože se vlastně na něm většina lidí nijak nepodílí a ani podílet nemůže. Je to prostě „naše“, i když to ve skutečnosti patří Koukalové a jejímu týmu.

Upřímnost české biatlonistky je někdy tak odzbrojující, že ji odpustíte i věci, za které byste jiným vynadali. Když si na právě probíhajícím mistrovství světa v rakouském Hochfilzenu „odstřelila“ další zlatou medaili nepřesnými ranami na střelnici, pouze konstatovala, že „za blbost se platí“. K tomu se nedá nic dodat.

Celý komentář si můžete přečíst na webu Reflex.cz.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek