Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

Krnáčová se postavila radě hlavního města. Zabránila tak zablokování magistrály

Krnáčová se postavila radě hlavního města. Zabránila tak zablokování magistrály

Pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO) využila zákon o hlavním městě a pozastavila rozhodnutí rady týkající se proměny magistrály. Vadí jí nekonkrétnost materiálu. Krnáčová to řekla na dnešní tiskové konferenci. Na magistrále měli být seřízeny semafory nebo přibýt přechody a pruhy pro cyklisty. Podle kritiků ovšem takové úpravy nedávají smysl a přinesly by kolaps dopravy v celé Praze. Centrum je už tak značně dopravně přetížené a neodborné zásahy by centrum metropole proměnily v obrovské parkoviště.

Dokument projednají zastupitelé. Na úterním jednání pro materiál hlasovali pouze zástupci ČSSD a Trojkoalice (SZ, KDU-ČSL a STAN). Podle náměstkyně primátorky Petry Kolínské (SZ/Tropjkoalice) jde primátorka s kanonem na vrabce a řidiči úpravy nepoznají.

„Rozhodla jsem se poprvé během svého funkčního období využít zákona o hlavním městě Praze, který mi umožňuje pozastavit usnesení rady v případě, pokud se domnívám, že je špatné, a o tom jsem já i celý klub ANO přesvědčena,“ řekla Krnáčová.

Zástupcům ANO vadí nekonkrétnost schváleného materiálu. „My jsme pro zlidštění magistrály, ale proti zacpání Prahy. Požadovali jsme, aby byl materiál přerušen, dokud nebudou hotovy vizualizace konkrétních opatření, protože schválený tisk je velmi obecný a nikdo teď neví, jaké budou úpravy a jaké to bude mít důsledky,“ řekl poslanec a zastupitel Patrik Nacher (ANO). Změny na magistrále je navíc prý možné dělat až po dostavbě vnitřního a vnějšího okruhu.

Krnáčová rovněž uvedla, že pokud budou splněny požadavky ANO a doplněny do materiálu další informace, pak jsou zastupitelé ANO připraveni o dokumentu jednat.

„Už dříve se o tomto tématu vedla koaliční jednání, kde radní Lacko navrhoval vytvoření zmenšeného modelu, aby bylo dopředu předem jasné, co to s dopravou v Praze udělá, ale jeho návrh nebyl schválen. Na včerejším jednání Rady jsme požadovali, aby byl materiál přerušen, dokud nebudou hotové vizualizace konkrétních opatření, protože schválený tisk je velmi obecný a nikdo teď neví, jaké budou úpravy a jaké to bude mít důsledky," uvedla primátorka.

„Myslím, že paní primátorka jde s kanónem na vrabce, protože to, co jsme včera (v úterý) schválili není žádná revoluční věc. Říká jen, že máme postupně rehabilitovat okolí magistrály. My jsme včera schválili úplně banální věci, na které v normálním městě žádné usnesení ani nepotřebujeme,“ řekla Kolínská.

Podle náměstkyně se jedná o změny na náměstí I.P. Pavlova nebo doplnění přechodů na místech, kde již nyní auta čekají na semaforech. „A řekli jsme si, že zkusíme zúžit, ne zmenšit počet pruhů, ale zúžit tak, abychom získali místo pro parkování, a doplníme mobiliář. Úplně banální věci. Vlastně nerozumím té hysterické reakci,“ řekl Kolínská.

Jednání vedení města dnes kritizovala opoziční TOP 09. „Koalice je vnitřně rozpolcená a nedokáže se dohodnout, a to zejména na tématu dopravy. Teď to vygradovalo a ukázalo se, že rozpor je naprosto zásadní a koalice vůbec nefunguje,“ řekl předseda zastupitelů TOP 09 Václav Novotný. O dalším postoji bude jednat klub TOP 09.

Praha si nechala vypracovat koncepci proměny magistrály od kanceláře architekta Jana Gehla. Podle ní mají být například opraveny parky a prostory u veřejných budov. Architekti se zaměřili také na lidi. To znamená, že mají být zlepšeny prostory, kde se lidé mohou zdržovat, a to například rozmístěním nových laviček nebo podporou vzniku obchodů. V třetí oblasti, dopravě, by se na magistrále měly objevit kromě aut i další druhy dopravy, ať už bicykly nebo MHD. Lépe mají být seřízeny semafory.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek