Newsletter

Týdenní přehled nejdůležitějších zpráv
do vaší e-mailové schránky

Newsletter
Přihlásit se k odběru

MHD v Praze by měla být rychlejší, vedení města schválilo novou koncepci městské dopravy

MHD v Praze by měla být rychlejší, vedení města schválilo novou koncepci městské dopravy

Rychlost a plynulost městské hromadné dopravy v Praze by se měla zvýšit. Vyplývá to z koncepce rozvoje MHD, kterou dnes schválilo vedení Prahy. Město zlepší průjezdnost pro MHD až na 67 místech v Praze. V případě tramvají jde o osm kritických míst, u autobusů jich je 59.

Pro zlepšení průjezdu MHD jsou zřizovány vyhrazené jízdní pruhy nebo upravovány semafory tak, aby vozy MHD měly přednost. Stejná doporučení navrhuje i schválená koncepce. V Praze je asi 38 kilometrů pruhů pro autobusy a 12 tramvajových kilometrů kolejí oddělených od aut a přes 190 křižovatek, kde mají spoje MHD přednost.

V rámci tramvajové dopravy je problematický přetížený úsek z I. P. Pavlova přes Karlovo a Palackého náměstí k Andělu. „V případě jakékoliv mimořádné události v tomto úseku se negativní dopady přenášejí do značné části tramvajové sítě,“ píše se v koncepci. Zlepšit je třeba zejména průjezdnost šesti křižovatkami, mezi nimi například na Karlově náměstí, křižovatka Štěpánské a Ječné nebo Lidické a Zborovské.

Potíže jsou rovněž mezi zastávkami Právnická fakulta a Národní divadlo, kde provoz tramvají komplikuje velké množství aut. Na Malé Straně dokument upozorňuje na potřebu zlepšit provoz v Karmelitské ulici, na Újezdě a v křižovatce Letenské a Klárova.

Další problematické lokality jsou na Smíchově, v Holešovicích, na Letné, v Nuslích, na Vinohradech a v Libni, kde je třeba se zaměřit zejména na Zenklovu ulici v úseku od zastávky U Kříže po náměstí Na Stráži.

Více potíží bude muset Praha řešit v případě autobusových linek. Téměř 60 problematických míst je rozeseto po celém městě. Linky se často zpožďují třeba na Kbelské. Podobná situace je na Lovosické nebo Prosecké ulici. Zlepšit průjezdnost v Prosecké si vyžádá změny ve čtyřech křižovatkách, a to s Čuprovou, Vysočanskou, Čakovickou a Lovosickou.

Mezi problematická místa dál patří křižovatka Českobrodské a Mladých Běchovic. Tady vznikají často kolony. „Délka kolony je proměnlivá, v některých extrémních případech v ranní špičce zasahuje až do Újezdu nad Lesy a délka zdržení může přesáhnout i 30 minut,“ píše se v dokumentu.

Autobusy mají potíže i na trase z Jižního Města okolo Slavie na Želivského, stejně tak z Jižního Města do Uhříněvsi. Velké množství aut dělá vozům MHD problémy také v okolí Thomayerovy nemocnice a na dalších místech v Krči.

V centru a širším centru Prahy jsou problémy u Jiráskova mostu, mezi Podolskou vodárnou a zastávkou Pražského povstání. V okolí Anděla jsou častá zpoždění třeba v ulici Za Ženskými domovy na výjezdu do Radlické ulice, v Duškově a Plzeňské. Na Praze 6 je třeba vyřešit průjezdnost na Evropské, Horoměřické nebo na trase z Dejvic do Suchdola.

 
Přejít na homepageVíce z kategorieZpět na začátek