MHD v Praze by měla být rychlejší, vedení města schválilo novou koncepci městské dopravy

ČTK

luš

Rychlost a plynulost městské hromadné dopravy v Praze by se měla zvýšit. Vyplývá to z koncepce rozvoje MHD, kterou dnes schválilo vedení Prahy. Město zlepší průjezdnost pro MHD až na 67 místech v Praze. V případě tramvají jde o osm kritických míst, u autobusů jich je 59.

Pro zlepšení průjezdu MHD jsou zřizovány vyhrazené jízdní pruhy nebo upravovány semafory tak, aby vozy MHD měly přednost. Stejná doporučení navrhuje i schválená koncepce. V Praze je asi 38 kilometrů pruhů pro autobusy a 12 tramvajových kilometrů kolejí oddělených od aut a přes 190 křižovatek, kde mají spoje MHD přednost.

V rámci tramvajové dopravy je problematický přetížený úsek z I. P. Pavlova přes Karlovo a Palackého náměstí k Andělu. „V případě jakékoliv mimořádné události v tomto úseku se negativní dopady přenášejí do značné části tramvajové sítě,“ píše se v koncepci. Zlepšit je třeba zejména průjezdnost šesti křižovatkami, mezi nimi například na Karlově náměstí, křižovatka Štěpánské a Ječné nebo Lidické a Zborovské.

Potíže jsou rovněž mezi zastávkami Právnická fakulta a Národní divadlo, kde provoz tramvají komplikuje velké množství aut. Na Malé Straně dokument upozorňuje na potřebu zlepšit provoz v Karmelitské ulici, na Újezdě a v křižovatce Letenské a Klárova.

Další problematické lokality jsou na Smíchově, v Holešovicích, na Letné, v Nuslích, na Vinohradech a v Libni, kde je třeba se zaměřit zejména na Zenklovu ulici v úseku od zastávky U Kříže po náměstí Na Stráži.

sinfin.digital